Prima astfel de misiune va avea loc în SUA, la New York, în perioada 24 iunie – 2 iulie, fiind vorba despre produse alimentare, bio şi vinuri. O altă misiune va avea loc în Vietman, la Hanoi, pe domeniul echipamentelor şi aparatelor electrice şi electrotehnice, instalaţii pentru industria petrolului şi a gazelor naturale, sisteme climatizare şi de desalinizare a apei, construcţii metalice. Evenimentul va avea loc în perioada 2-9 iulie. În Iran, la Teheran, misiunea va fi multisectorială, urmând a se desfăşura între 4-11 septembrie.
În perioada 5-10 septembrie, în Algeria, la Alger, evenimentul va fi dedicat echipamentelor şi aparatelor electrice şi electrotehnice, instalaţii pentru industria petrolului şi a gazelor naturale, sisteme climatizare şi de desalinizare a apei, construcţii metalice.
Moda este profilul misiunii care se va desfăşura în octombrie în Japonia, la Tokyo. De asemenea, tot în Japonia, în capitală şi la Osaka, şi în Coreea de sud la Seul şi Busan misiunea economică va fi dedicată tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, produselor software (4-13 octombrie). În intervalul 24 – 29 octombrie, Ministerul Economiei organizează o astfel de activitate dedicată echipamentelor industriale şi construcţiilor de maşini în Kazahstan la Astana.
La Seul, în Coreea de sud, va fi o misiune economic privind produse alimentare, bio şi vinuri (31 octombrie-7 noiembrie), iar în Kuweit, Arabia Saudită (Ryiad, Jeddah) pe domeniul tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, produse software (12-18 noiembrie).
În baza prevederilor OUG nr. 120/2002, a Hotărârii 296/2007, a Ordinului 1043/2007 şi a Ordinului 484/2015 Ministerul Economiei, Comerţului şi Relaţiilor cu Mediul de Afaceri organizează misiuni economice şi acţiuni de promovare a exporturilor în străinătate cu suportarea cheltuielilor de la bugetul de stat.
Astfel, sunt finanţate 50% din cheltuielile de transport şi cazare pentru un participant de la fiecare firmă, la nivelul baremelor stabilite pentru instituţiile publice, precum şi 100% a cheltuielilor privind transportul în interiorul ţărilor de destinaţie pentru persoanele care participă la acţiunile respective, a cheltuielilor de deplasare pentru persoanele care organizează şi coordonează acţiunile, inclusiv a unui reprezentant din partea patronatului de ramura sau a asociaţiei profesionale care contribuie la realizarea acţiunii respective, a cheltuielilor pentru închirierea spaţiilor aferente întâlnirilor de afaceri şi dotărilor necesare desfăşurării acestora cum sunt: TV, video, retroproiector, computer şi alte asemenea. AGERPRES