"Datele prezentate în acest comunicat nu sunt finale, centralizarea lor fiind realizată în proporţie de 99,9%", precizează sursa citată.
La clasa a XI-a, rata de promovare este de 33,73%, în creştere cu aproape 4 procente comparativ cu 2017, când s-a situat la valoarea de 29,85%, respectiv cu 8 procente faţă de 2016 (25,76%). Mai precis, dintre cei 119.990 de elevi participanţi, 40.475 de elevi au obţinut medii peste 6.
Rata cumulată de promovare este de 36,52%.
Pe tranşe de medii, situaţia cumulată (clasa a XI-a şi clasa a XII-a) arată astfel: 27.104 elevi au obţinut medii între 6 şi 6,99, 29.180 de elevi – medii între 7 şi 7,99, 20.434 de elevi – medii între 8 şi 8,99 şi 7.509 elevi – medii între 9 şi 9,99. 48 de elevi au obţinut media 10.
Pe segmentul 5 – 5.99, au fost cuprinse 11.907 medii, însă conform metodologiei de organizare şi desfăşurare a examenului nota minimă pentru fiecare disciplină în parte este 5, iar media finală a notelor la toate disciplinele, necesară pentru promovarea examenului, este cel puţin 6. În această situaţie sunt 146.467 de elevi, care nu au reuşit să obţină media minimă.
Pe probe, situaţia cumulată a notelor mai mari sau egale cu 5 este următoarea: 67,7% la proba E)a) – Limba şi literatura română (59,4% în 2017), 75,8% la proba E)b) – Limba şi literatura maternă (74,1% în 2017), 48,8% la proba obligatorie a profilului E)c) – Matematică sau Istorie (52,1% în 2017).
La proba la alegere a profilului E)d), susţinută doar de elevii claselor a XII-a, rata notelor peste 5 a fost de 81% (superioară cu 21 de procente faţă de anul trecut – 60,4%).
În 6 judeţe, rata de promovare la clasa a XII-a a depăşit 45%: Hunedoara (45,3%), Brăila (46,1), Alba (47,3%), Galaţi (48,7%), Cluj (49,8%) şi Iaşi (50,2%). Procente reduse de promovare s-au înregistrat în judeţele Călăraşi (25,6), Giurgiu (25,2) şi Ilfov (22).
În ceea ce priveşte rezultatele elevilor din clasele a XI-a, procente de promovare de peste 38% s-au înregistrat în judeţele Brăila (38,9), Dolj (39,3), Iaşi (39,9) şi Cluj (44,6). Sub pragul de 20% figurează judeţul Giurgiu (16,6%).
"Notele pot fi trecute în catalog doar la solicitarea scrisă a elevilor care doresc acest lucru. Reamintim că obiectivele simulării sunt familiarizarea elevilor cu rigorile pe care le presupune acest examen, respectiv stabilirea şi conştientizarea nivelului real de pregătire în vederea optimizării performanţelor. Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, prin discuţii individuale cu elevii şi şedinţe cu părinţii, precum şi la nivelul consiliului profesoral, în vederea stabilirii unor măsuri care să genereze optimizarea performanţelor şcolare", precizează MEN.