Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, joi, după ședința Guvernului, că numărul posturilor din sistemul de învăţământ preuniversitar va fi mărit cu 3.500, în contextul în care clasele vor trebui să aibă mai puţini elevi şi noi grădiniţe îşi vor începe activitatea în această toamnă.
„Toate aceste măsuri necesită un plus de resursă umană, acest plus de resursă umană necesită suplimentarea numărului de posturi, care a fost făcută prin hotărâre de Guvern pentru un cuantum de 3.500 de posturi, care se adaugă la cele 286.550 de posturi existente în acest moment în învăţământul preuniversitar”, a precizat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, în cadrul unei conferinţe de presă susţinute la Palatul Victoria.
Vor fi inființate 39 de grădinițe noi
Ministrul Educației a explicat că această suplimentare a posturilor este necesară având în vedere că 39 de grădiniţe noi îşi vor deschide porţile, iar legea prevede reducerea numărului de elevi din clase.
„Legea 185 prevede reducerea numărului de elevi în clasă pentru învăţământul primar la maximum 22 plus 3, adică 25 de elevi în clasă; pentru învăţământul gimnazial la maximum 26 plus 3, adică 29 de elevi în clasă şi pentru învăţământul liceal, cu excepţia clasei a IX-a, la 30 plus 3, adică 33 de elevi în clasă. Este nevoie de o creştere a numărului cadrelor didactice. Am spus cu excepţia clasei a IX-a pentru că, în plus faţă de reglementările din Legea 185, există acel ordin de ministru din anul 2021 pe care l-am promovat pentru reducerea numărului de elevi în clasă, de la 28 la 26, respectiv 24 în funcţie de filieră”, a declarat Sorin Cîmpeanu.
Ce spune ministrul despre școala online?
Recent, ministrul Educației a oferit un interviu pentru B1 TV în care a precizat că experiența școlii online a fost un dezastru, subliniind că nu se poate face școală online fără conectivitate, echipamente și cunoștințe de predare online.
“Educația online se poate face doar acolo unde există conectivitate, acolo unde există echipamente și acolo unde există savoir-faire, unde existe acea știință de predare online din partea cadrelor didactice. Lucruri care au lipsit, unele într-o mică măsură, altele într-o foarte mare măsură. Eu cred că, pe parcursul acestei perioade de online, aproape toţi elevii au avut de pierdut. Din perspectivă educaţională, este un dezastru.”, a spus Sorin Cîmpeanu
Ministrul a continuat prin a spune că pierderile nu sunt numai din punct de vedere al educației, acesta subliniind că elevii au avut parte de tulburări socio-comportamentale și emoționale.
“Nu, din păcate nu a ieșit şi trebuie să avem curajul să spunem acest lucru. Mai avem şi altfel de pierderi, în afară de cele educaţionale: tulburări socio-comportamentale, emoţionale, multiplicarea unor situaţi de violenţă în şcoli. Există foarte multe consecinţe, nu doar educaţionale, în lipsa socializării.”, spune ministrul.
Sursă foto: Dreamstime