„În momentul de faţă impozitul pe autoturisme se plăteşte la nivel local şi el se bazează doar pe capacitatea cilindrică. Există o discuţie dacă nu ar trebui ca acest impozit să ia în calcul şi norma de poluare şi emisiile de CO2. Asta e discuţia, nu neapărat că ar creşte sau ar scădea. Astea sunt lucruri care se vor analiza în perioada următoare. Dacă se va ajunge la o concluzie, o vor prezenta dânşii. Deocamdată, discutăm doar despre ipoteze. Cert este un lucru – nu înlocuim o taxă cu o nouă taxă. E un lucru pe care l-am discutat în campania electorală, un lucru pe care ni l-am asumat în programul de guvernare, ca atare, ceea ce vrem să facem este un sistem modern, care există şi în alte state, dar care creează un cadru legislativ la adresa autorităţilor publice locale, care trebuie să se protejeze de fenomenul de poluare. Aici cred că în perioada următoare va trebui să vorbim mai mult. Ca ministru al Mediului, sunt deosebit de preocupat şi îngrijorat de faptul că există trei oraşe la nivel naţional, printre care şi Bucureştiul, care sunt în procedură de infringement declarate de Comisia Europeană din cauza poluării. Noi creăm de la nivel central cadrul, dar după aceea e în sarcina autorităţilor publice locale să hotărască cât de departe vor merge în ceea ce priveşte protecţia mediului", a detaliat Daniel Constantin.

Citește și:

Daniel Constantin: Timbrul de mediu nu va fi înlocuit cu o altă taxă, ci „cu un concept” implementat gradual

Ecovinieta: Avantajele și dezavantajele taxei pentru accesul în orașele aglomerate

Ce pregăteşte ministerul Mediului pentru posesorii de maşini