Ministerul Muncii anunţă noi îmbunătăţire ale modalităţilor digitale prin care comunică cu cetăţenii.
Punct unic de contact pentru Ministerul Muncii şi toate instituţiile din subordine
Astfel, Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale (MMPS) va avea un sistem informatic care va asigura un punct unic de contact pentru soluţionarea online a solicitărilor primite de la cetăţeni.
Împreună cu Agenţia Naţională pentru Plăti şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR), ministerul demarează un proiect de investiţii pentru realizarea sistemului informatic care să permită interacţiunea online a cetăţeanului cu ministerul şi cu instituţiile aflate în subordine, coordonare sau autoritate, se arată într-un comunicat al MMPS.
Practic, printr-un singur punct de contact – portalul MMPS, se va asigura:
- depunerea online a cererilor de beneficii şi de servicii sociale,
- posibilitatea de consultare online a dosarelor de către orice cetăţean sau întreprindere,
- posibilitatea constituirii dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale,
- optimizarea şi modernizarea activităţii asistenţilor sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, care va permite şi introducerea datelor prin terminale mobile (de exemplu pentru ancheta socială).
Ministrul Raluca Turcan: “Ne dorim să facilităm accesul oamenilor la o gamă largă de servicii publice electronice: asistenţă, consiliere şi îndrumare, fără a mai fi necesară deplasarea la ghişeu. Acest hub de servicii pune bazele unei administraţii publice moderne şi eficiente prin asigurarea interacţiunii unice cu cetăţenii şi întreprinderile, dar şi prin crearea unei platforme de interconectare între minister şi instituţiile din subordine.”
Proiect de 133 milioane de lei; 85% din bani provin din fonduri externe nerambursabile
Proiectul de investiţii “HUB de Servicii MMPS – SII MMPS”, aprobat în şedinţa de Guvern de miercuri, are o valoare totală de 133.137.000 lei, 85% din sumă provenind din fonduri externe nerambursabile, iar restul de la bugetul de stat, prin bugetele Ministerului Muncii şi Protecţiei Sociale şi Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării.
Concret, “HUB de Servicii MMPS – SII MMPS” va permite:
- depunerea on-line a cererilor de beneficii de asistență socială și servicii sociale, prin intermediul unui singur punct de contact cu cetățeanul – portalul MMPS;
- crearea modulul e-Asistență Socială;
- posibilitatea de consultare on-line a dosarelor de către orice cetațean sau întreprindere;
- constituirea dosarelor electronice ale beneficiarilor de servicii sociale și, implicit, optimizarea și modernizarea activității asistenților sociali, prin implementarea unui modul de management de caz, inclusiv prin culegerea/introducerea de date prin terminale mobile (ex. pentru ancheta socială), care va permite totodată crearea și consolidarea diverselor formulare electronice și crearea bazelor de date electronice interoperabile (la nivel de CNP) pentru diferitele tipuri de servicii;
- creșterea accesibilității serviciilor publice electronice care urmează a fi furnizate de către MMPS și instituțiile sale, în fapt măsuri de optimizare și debirocratizare;
- asigurarea mecanismelor de prevenție, de semnalare automată a suspiciunii de fraudă;
- furnizarea de date corecte (prin eliminarea erorilor, redundanțelor și/sau tentativelor de fraudă) celor care gestionează fondurile publice destinate indemnizațiilor sociale, beneficiilor sociale, pensiilor, ajutorului de șomaj, prestării serviciilor sociale, acordării ajutoarelor etc., în domeniile de activitate specifice MMPS și totodată obținerea unor rapoarte optimizate pentru fundamentarea deciziilor și politicilor din domeniile muncă, familie și protecție socială, la nivel național;
- asigurarea interoperabilității sistemelor informatice în plan intern (între departamentele MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS), național (între MMPS și instituțiile aflate în subordinea/sub autoritatea/în coordonarea MMPS și alte instituții centrale și locale) și european (cu sisteme omoloage de la nivel European, cu Registrele Europene);
- gestionarea unitară a informațiilor cu privire la beneficiarii de drepturi de securitate socială acordate acestora din fonduri publice.
Potrivit comunicatului, durata de implementare a proiectului este de 3 ani.
Sursă foto: INQUAM Photos, George Călin