Verificarea urmăreşte modul de funcţionare şi organizare a acestor unităţi, în conformitate cu prevederile legislative în vigoare, precum şi modul de utilizare a fondurilor alocate în 2011 de la bugetul de stat.
"Este a doua misiune de control de acest gen, în urmă cu doi ani am mai derulat o astfel de misiune. Verificările sunt realizate de către reprezentanţi ai direcţiilor de sănătate publică şi durează o săptămână, cu posibilitatea de prelungire a duratei, în cazul în care este necesar. Am ales varianta în care echipele de control dintr-un judeţ verifică unitatea de primiri urgenţe din alt judeţ, astfel încât să fie eliminată orice suspiciune privind rezultatele obţinute", a declarat Raed Arafat, subsecretar de stat în Ministerul Sănătăţii.
Oficialul MS a mai declarat că, aceste acţiuni fac parte din strategia Ministerului Sănătăţii de a monitoriza şi îmbunătăţi activitatea UPU, unităţi care răspund şi de activitatea medicală a echipajelor SMURD.
Concluziile rapoartelor de control vor fi analizate de către Comisia de Urgenţă a MS şi vor sta la baza măsurilor şi a deciziilor care se vor lua pentru dezvoltarea acestui sector în următorii doi ani. Datelor obţinute vor ajuta la stabilirea unor criterii standardizate de alocare a fondurilor pentru astfel de unităţi.