600 km de cale ferată modernizați și alți 1.200 km sunt în lucru

Aproape 600 de kilometri de cale ferată au fost deja modernizați în România, în timp ce 1.200 de kilometri sunt în curs de modernizare, iar alți 1.000 de kilometri se află în stadiu de pregătire, a anunțat Mariana Ioniță, secretarul general al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii.

„Avem 587 de kilometri de cale ferată deja modernizată (…). În prezent sunt 1.200 de kilometri de cale ferată în lucru, în modernizare, încă 1.000 în pregătire. Avem și proiecte de electrificare și suntem (…) pionieri alături de Ministerul Energiei în utilizarea fondului de modernizare pentru electrificarea unor căi ferate, reînnoiri de linii și aici am combinat toate programele de finanțare”, a spus Mariana Ioniţă, subliniind importanța infrastructurii feroviare.

În plus, Ioniță a punctat că ministerul lucrează la proiecte de electrificare a liniilor de cale ferată, folosind Fondul de Modernizare, un program comun cu Ministerul Energiei. Această inițiativă face parte dintr-o strategie amplă de modernizare și electrificare a rețelei feroviare, combinând fonduri naționale și europene pentru a sprijini aceste proiecte esențiale.

Investiții majore în infrastructură

Ministerul Transporturilor pune un accent deosebit pe investițiile în infrastructură, iar departamentele specializate se ocupă atât de îmbunătățirea rețelelor existente, cât și de reînnoirea parcului auto și materialului rulant.

Aceste măsuri sunt parte dintr-o politică publică mai largă, care vizează modernizarea și digitalizarea transporturilor din România.

La același eveniment, Pavel-Casian Nițulescu, reprezentant al Ministerului Energiei, a subliniat necesitatea unei energii sigure, stabile și ieftine pentru susținerea economiei.

El a menționat că eficiența energetică este crucială pentru industrii, transporturi și construcții, iar materialele eficiente energetic sunt esențiale pentru clădiri și infrastructuri durabile.

Investiții publice record în 2024

Ministrul Finanțelor, Marcel Boloș, a anunțat luna trecută că investițiile publice din acest an au atins o dinamică superioară, cu 67 de miliarde de lei investiți până la sfârșitul lunii august.

Aceste fonduri au fost alocate pentru proiecte din domenii precum infrastructura de autostrăzi și căi ferate, educație și sănătate, fiind esențiale pentru dezvoltarea României.

Pentru anii 2025, 2026 și 2027, bugetele de investiții publice sunt ambițioase, cu peste 150 de miliarde de lei alocați din bugetul de stat pentru cofinanțări și contribuții la Planul Național de Redresare și Reziliență și Programul Anghel Saligny. Potrivit lui Boloș, în anii următori, bugetele de investiții publice vor reprezenta până la 8% din PIB.