Ministerul Transporturilor, prin Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a transmis documentația pentru proiectarea și execuția celui de al doilea tronson al drumului expres Craiova-Piteşti la ANAP spre validare.
Drumul expres Craiova – Pitești, în lungime de 121,185 km va avea 4 benzi de circulație şi va beneficia de toate elementele de siguranță specifice unei autostrăzi.
Prima secțiune este împărţită în două loturi, cuprinse între km 17+700 şi 36+200, respectiv km 36+200 şi 57+550. A doua secțiune urmează să fie construită între limita judeţelor Dolj şi Olt şi limita judeţelor Olt şi Argeş, va traversa teritoriile localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. Valoarea estimată a lucrărilor este de 1,476 miliarde lei lei făra TVA.
Principalul element care va face diferența între drumul expres Craiova-Piteşti și o autostradă este banda de urgență de 1,5 m. „Proiectul beneficiază de finanțare nerambursabilă în actualul exercițiu financiar, iar pentru a putea fi deschis circulatiei cu aproximativ 3 ani mai devreme, CNAIR SA a decis, printre altele, să utilizeze resursele existente. Un element important în atingerea acestui obiectiv este și existența unui acord de mediu valabil”, conform CNAIR. Acest drum va asigura o conexiune corespunzătoare a zonei de Sud – Vest a României la Coridorul IV Pan European și va ajuta la corelarea cu proiectele de mare infrastructură deja demarate la nivelul Coridoarelor IV și IX Pan Europene. Construcția acestui drum expres este importantă inclusiv prin faptul că elimină traficul de tranzit din zonele urbane, facilitează mobilitatea forței de muncă și încurajează dezvoltarea economică a zonei de Sud – Vest a României.