La prima sa inspecție pe cele mai importante șantiere de autostradă coordonate de ministerul Transporturilor, noul ministru Sorin Bușe vede situația exact așa cum descriu companiile ce dețin marile contracte cu Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR), respectiv sute de utilaje și echipaje întregi de muncitori ce își desfășoară activitatea conform planului. În realitate, imaginile făcute publice, probabil dintr-o eroare de comunicare publică de către Ministerul Transporturilor, arată dezastrul de pe șantierele autostrăzilor din Romania.
Cel mai modern utilaj de pe autostradă – muncitorul cu cazmaua
În timp ce în comunicatul Ministerului Transporturilor sute de utilaje și muncitori lucrează pentru înaintarea și finalizarea celor mai importante proiecte de autostrăzi și drumuri, în realitate, conform imaginilor afișate pe pagina de Facebook a Ministerlui Transporturilor, “activitatea” lipsește cu desăvârșire. Mai exact, dintr-o postare pe pagina oficială de socializare a Ministerului Transporturilor, reiese că un muncitor face minuni cu o cazma pe șantierul autostrăzii Sebeș-Turda. E drept că, la doar câteva minute după publicarea articolului, oficialii din Minister ne-au informat că fotografia reprezintă „un muncitor care lucrează la un sit arheologic” de pe traseul autostrăzii.
Zilele trecute, Ministerul Transporturilor România anunța că Sorin Bușe a fectuat o vizită de lucru pe autostrada Sebeş – Turda, Lot 2. Mai mult, oficialii Ministerului Transporturilor au avut timp să numere muncitorii și utilajele. Coincidență, în viziunea celor de la Minister, pe unul dintre loturile autostrăzii Sebeș-Turda sunt peste 300 de utilaje și peste 300 de muncitori.
„Pe lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda se lucrează cu peste 300 de utilaje şi peste 300 de muncitori iar numărul acesta creşte în funcţie de gradul de dificultate al fiecărei porţiuni. Pe parcursul lucrărilor au fost descoperite 10 situri arheologice care se află în acest moment în investigaţie”, conform comunicatului Ministerului Transporturilor. Oficialii MT ne-au raportat un număr impresionant de muncitori și pe șantierul autostrăzii Gilău – Nădăşelu.
„Pe Autostrada Gilău-Nădăşelu, mobilizarea constructorului este foarte bună: peste 150 de utilaje şi peste 500 de oameni. După scoaterea din circuitul forestier a celor 7,45 ha de pădure, constructorul continuă lucrările în regim accelerat”, potrivit Ministerului Transporturilor.
Niciun muncitor pe șantierul autostrăzii demolate
Noul ministru al Transporturilor, cu toate că vizitat șantierul abandonat al tronsonului de autostradă Orăștie-Sibiu , este încrezător că proiectul este în grafic.
„Termenul pentru reconstrucţia celor 200 de metri de pe Orăştie – Sibiu se menţine. Se va face Expertiza pe întreg lotul, iar dacă apar probleme le vom remedia pe parcurs, fără a afecta traficul. Apreciez ca aţi avut curajul să preluaţi voi lucrarea. Decizia aceasta trebuie respectată. Reparăm ce nu au făcut alţii, din păcate, dar pe banii lor. Nu trebuie să existe nicio abatere de la termenul de finalizare înaintat şi pentru cea mai mică întârziere vă rog sa-mi prezentaţi soluţiile.” declara Sorin Buşe.