După ce a primit multe întrebări despre autostrada A8 Ungheni-Iași-Târgu Mureș, Cătălin Urtoi a revenit cu o postare despre activitatea sa la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România.

Potrivit spuselor sale, „prima lopată” de pe autostrada A8 va fi pe proiectele prinse în PNRR.

„Dacă vorbim despre A7, prima lopată o vom vedea pe lotul 2 de pe sectorul Ploieşti-Buzău, după semnarea contractului şi ordinul de începere, adică anul acesta, undeva în trim. III, poate chiar şi mai devreme.

În continuare vor primi prima lopată şi celelalte loturi până la Paşcani, pe măsură ce se vor finaliza licitaţiile, dar nu mai târziu de 31 decembrie 2023.

Acesta este termenul final de semnare a contractelor prin PNRR şi nimeni nu-şi poate permite ratarea acestei finanţări, indiferent de culoarea politică! Ar fi sinucidere curată”, a scris, vineri seară, Cătălin Urtoi pe contul său de Facebook.

Lucrările de pe Autostrada A8 încep în 2024

În ceea ce priveşte capetele autostradei A8 (Leghin-Moţca şi Târgu Mureş-Miercurea Nirajului), Cătălin Urtoi a explicat că „prima lopată” va fi în 2024, după ce va fi terminată proiectarea.

„După decembrie 2023, adică în 2024, prima lopată va fi pe toate loturile de pe A7 şi A8, care au finanţare prin PNRR. 2024, 2025 şi până în august 2026 vor fi doi ani şi opt luni, în care vom realiza aceste proiecte de autostradă prin PNRR, din Moldova.

Este perfect realizabil, mai ales că vorbim de o împărţire pe loturi mici în faza de execuţie (până în 30 km), nu avem lucrări de artă complexe, iar contractele vor avea ca termen de realizare între 20-30 luni.

Nu avem voie să ratăm. Eu personal, atât cât voi fi la MT, voi face tot ce ține de mine, chiar dacă voi supăra pe unii prin insistență, pentru a îndeplini acest target”, a explicat Cătălin Urtoi pe rețelele sociale.

Cine este Cătălin Urtoi?

Amintim faptul că acesta a fost numit în fucția de consilier al ministrului Transportului și Infrastructurii din România în urmă cu câteva luni.

Înainte de numirea sa în funcția respectivă, el a iniţiat numeroase acţiuni de protest faţă de lentoarea construcţiei de autostrăzi în Moldova, în calitate de lider al unei asociaţii civice.