Ministerul Transporturilor, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a reuşit să recupereze aproximativ 17 milioane euro, avansul pentru o autostradă abandonată.
Chiar lucrările pentru cei 30,7 km din centura Bacău au fost demarate în mai 2016, în mandatul fostului ministru al Transporturilor, Dan Costescu, la jumătatea lunii aprilie, Compania Națională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anunța rezilierea contractullui pentru incapacitatea constructorului de a gestiona proiectul. Mai exact, oficialii CNAIR au transmis firmei turce Eko Insaat VE Ticaret înştiinţarea de reziliere a contractului pentru execuţia centurii municipiului Bacău. „Compania va lua măsuri pentru reţinerea garanţiei de Bună execuţie în cuantum de 39.388.139,84 lei şi a garanţiei pentru plata avansului în cuantum de 74.089.091,03 lei. În perioada imediat următoare, CNAIR S.A va întreprinde demersurile necesare pentru reluarea în regim de urgenţă a procedurii de atribuire a lucrărilor de execuţie pentru Varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău”, anunţa CNAIR, la jumătatea lunii aprilie.
În ultima zi a luni mai, firma Eko Insaat a stornat factura pentru plata avansului în valoare de circa 70,89 milioane lei. Tot în data de 31 mai, turcii au stornat încă o factură în valoare de circa 7 milioane lei pentru construcţia centurii Bacău
Eko Inssat VE Ticaret AS a semnat contractul de execuţie a lucrărilor în data de 01.04.2015. Cu o valoare de 393.881.398,36 lei, fără TVA, contracul privind varianta Ocolitoare a Municipiului Bacău, era propusă pentru finanţare prin POIM 2014-2020. Pâna la data notificării oficiale, Eko Inssat VE Ticaret AS a realizat aproximativ 2% din lucrările prevăzute.