Ministerul Transporturilor a demarat procedurile pentru reabilitarea şi modernizarea drumului de legătură DN 5-Şoseaua de Centură-Podul Giurgiu-Ruse.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici, lucrările de modenizare şi lărgire la patru benzi a celor 8 km de şosea sunt estimate la circa 200 milioane lei. În prezent, accesul până la punctul de trecere al frontierei Giurgiu – Ruse este asigurat, în principal, de DN 5 care tranzitează municipiul Giurgiu. Traseul traficului greu, până la intrarea în incinta punctului de trecere a frontierei, se desfăşoară astfel:
DN 5 km 55+267 intersecţia cu DC 94 – se continuă pe DC 94 pe o lungime de 3,2 km;
DC 94 intersecţia cu DJ 507 – se continuă pe DJ 507 pe o lungime de 4,8 km;
DJ 507 intersecţia cu Strada Giurgiu DN 5, congestionându-se şi degradându-se astfel reţeaua de drumuri locale şi străzi din municipiul Giurgiu.
Finanţarea lucrărilor de modenizare şi lărgire a celor aproximativ 8 km de şosea este asigurată prin Master Planul General de Transport al României.
„Lucrările proiectate au la bază studiile de teren specifice şi studiul de trafic, elementele geometrice în plan şi în profil longitudinal sunt adaptate pentru viteza de proiectare de 70-100 km/oră. Drumul proiectat este de clasă tehnică II, având parte carosabilă cu 4 benzi ( câte 2 benzi pe sens). Scopul principal al realizării acestui drum de legătură este de a asigura conexiunea rutieră între DN5 şi punctul de trecere al frontierei Giurgiu, constituindu-se ca o variantă de ocolire prin:
Devierea traficului de tranzit în afara municipiului Giurgiu şi implicit îmbunătăţirea condiţiilor de trafic urban şi a condiţiilor de viaţă a locuitorilor;
Realizarea unor economii de timp în transportul rutier pe traseul DN5 – Vama Giurgiu, prin ridicarea limitei de viteză şi prin reducerea blocajelor rutiere”, conform notei de fundamentare a proiectului de hotărâre pentru apobarea indicatorilor tehnico-economici privind modernizarea drumului de legătură DN 5-Şoseaua de Centură-Podul Prieteniei.