Şeful de la Transporturi a ţinut să precizeze că "nu este o sperietoare" faptul că a trimis corpul de control să verifice acest proiect, ci acest lucru, în opinia sa, reprezintă "un element care vrea să rezolve problemele".

Potrivit lui, există o problemă cu finanţarea acestei noi linii, motiv pentru care a şi trimis Corpul de control. "Ne interesează foarte tare legătura cu aeroportul. (…)Corpul de control are menirea să constate în ce fază se află o lucrare şi, dacă sunt greutăţi, ce greutăţi întâmpină executantul, care depind de noi, care depind de alte autorităţi să le rezolvăm", a spus Silaghi.

La trei ani de la definitivarea studiului de fezabilitate şi a aprobării indicatorilor tehnico-economici,, licitaţia pentru execuţia Magistralei 5 de metrou a fost câştigată de Asocierea S.p.A. – FCC Constucciones S.A, S.C. Delta ACM 93 SRL şi S.C. AB Construct SRL.

Noua magistrală va avea o lungime de 6,22 kilometri şi va cuprinde nouă staţii: Râul Doamnei, Brâncuşi, Romancierilor, Parc Drumul Taberei 34, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.

Costurile întregii Magistrale 5 se ridică la 1,7 miliarde euro, din care jumătate sunt suportate printr-un credit contractat prin BEI, iar restul din bugetul de stat.

În ceea ce priveşte magistrala 6 de metrou, care va face legătura între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni, investiţia este estimată la 1,5 miliarde de euro.

Lungimea estimată a traseului este de 14 kilometri, iar numărul de staţii propus ajunge la 12. Durata contractului pentru realizarea lucrărilor la structura de rezistenţă este preconizată la 60 de luni. Finanţarea investiţiei urmează să fie asigurată din credit extern (garantat de stat) şi alocaţie de la bugetul de stat.

Pentru finanţarea proiectului privind realizarea "Legăturii reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni" a fost semnat, la 10 martie 2010, un acord de împrumut, în valoare de 41.870 milioane de yeni, între România şi Agenţia Internaţională de Cooperare a Japoniei (JICA).