"Ne gândim să prelungim termenul de valabilitate a autorizaţiilor de la 45 de zile la 100 de zile, pentru că o astfel de măsură ar veni în sprijinul celor care pleacă pe un traseu mai lung sau al celor care pleacă mai târziu în cursă", a declarat Ungureanu.
La rândul lor, transportatorii prezenţi la conferinţă au arătat că această măsură este necesară, întrucât există foarte multe cazuri când transporturile nu se încadrează în termenul de 45 de zile din motive obiective şi, în aceste situaţii, firmele transportatoare sunt amendate.
"Am primit o amendă de 12.000 de lei, întrucât nu m-am încadrat în termenul de 45 de zile cu o cursă în spaţiul ex-sovietic, unde geografia nu este aceeaşi cu cea dinspre Madrid, de pildă", a spus Ion Triboi, reprezentantul companiei Start Triboi.
De asemenea, transportatorii au cerut reprezentanţilor ministerului de resort să discute cu autorităţile similare din alte ţări pentru armonizarea regulilor. Ei au menţionat probleme precum timpul extrem de mare petrecut în vămi, care în majoritatea cazurilor depăşeşte 24 de ore, precum şi discrepanţa dintre documentele cerute la frontiere diferite ale aceleiaşi ţări.
"Cunosc problemele de la frontierele cu Serbia. De exemplu, la Porţile de Fier sunt admişi cei cu 7,5 tone, iar la Moraviţa, nu. După câteva zile de discuţii cu Belgradul, cei de acolo ne spun: "Da, aveţi dreptate, puteţi trece". Odată ce camionul a ajuns la o frontieră, trecerea lui depinde de starea de spirit a vameşului", a mai arătat Eduard Ungureanu.
Hotărârea de Guvern 1.173/2003 privind atribuirea electronică şi distribuirea autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfă precizează: "Art. 26. (1) Perioada de utilizare a autorizaţiilor de transport rutier internaţional de marfă este de 45 de zile calendaristice de la eliberarea acestora, cu excepţia autorizaţiilor de tip CEMT anuale şi a autorizaţiilor de Franţa anuale, a căror valabilitate este de un an, precum şi a autorizaţiilor de tip CEMT lunare, a căror valabilitate este de o lună. (2) În termen de 15 zile de la eliberarea autorizaţiei, operatorul de transport trebuie să efectueze cel puţin un transport rutier internaţional de marfă". AGERPRES