Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) vrea să scoată din nou la licitaţie, în 2011, construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, în regim de concesiune, după ce, în luna aprilie, în urma licitaţiei, câştigătorii au renunţat la proiect din lipsă de fonduri.
„Intenţionăm să scoatem la licitaţie pentru concesiune tronsonul Comarnic-Braşov, sperăm cel mai târziu anul viitor, pentru a fi realizat până în 2014”, a declarat secretarul de stat în MTI Eusebiu Pistru.
El a spus că în prezent ministerul lucrează la un nou caiet de sarcini. „O să schimbăm unele condiţii, ca să nu mai avem problemele de la prima atribuire”, a spus Pistru.
Potrivit secretarului de stat, parteneriatele public-private sunt „şansa noastră” pentru dezvoltarea infrastructurii.
„E timpul ca şi România să intre în rândul lumii. Dezvoltarea parteneriatelor public-private devine foarte importantă pe măsură ce criza pune la îndoială capacitatea de a strânge bani la buget”, a mai spus Pistru.
Probleme de finanţare
Consorţiul Vinci-Aktor a câştigat în mai 2009 licitaţia pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov în regim de concesiune, dar a renunţat în aprilie 2010 la contractul în valoare de 1,5 miliarde de euro înainte de a îl semna, întrucât nu a reuşit să găsească o sursă de finanţare.
Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anunţat că a anulat contractul de construcţie a tronsonului de autostradă pentru că statul român nu a acceptat anumite clauze, situaţie care a condus la imposibilitatea de a obţine finanţare.
Tronsonul Comarnic-Braşov, cu lungime de 55 de kilometri, avea ca termen de realizare anul 2014. După finalizarea lucrărilor, statul român ar fi plătit în 26 de ani în total 4,8 miliarde de euro.
SURSA: Mediafax