Noile atributii ale agentiilor guvernamentale si ministerelor baga i ceata cetatenii si investitorii
Dupa patru ani de guvernare si tot atitia i opozitie, PDSR revine la putere sub sloganul „matura tot”. Ravasind organigrama Executivului, desfiintind, ifiintind, iglobind, fuzionind si reorganizind posturile caldute ale clientelei fostei administratii, partidul de guvernamint bulverseaza nu numai jocuri de interese, ci si pe cei care, fara nici o intentie oculta, depind de institutiile statului. A fi sau a dori sa investesti i Rominia zilelor noastre iseamna nu numai a te lovi de eterna birocratie, dar si a descilci itele icurcate ale unei structuri multiplicate. Un prim si foarte important efect al „revolutiei” institutionale este, fara idoiala, blocarea activitatii pe perioada reorganizarii tuturor institutiilor din subordinea Guvernului.
Schimbarile nu sunt doar de forma, ci si de fond. Daca modificarile
s-ar fi limitat doar la rebotezarea institutiilor, gestul ar fi putut fi interpretat doar ca simplu orgoliu politicianist, iar implicatiile s-ar fi oprit la comandarea rechizitelor cu noile antete si a stampilelor. Costuri, dar nu insuportabile. S-a mers isa i profunzime. Pe scheletul unor agentii ifiintate doar pentru a crea niste posturi pentru prietenii politici, au aparut ministere, ce presupun un aparat stufos. Departamente au devenit ministere. in prezent, functionarii publici se muta, cu dosare, cu birouri, de la o adresa la alta. Ministerul Integrarii intra i sediul fostului Minister al Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului. Fostii locatari se muta la Gara, i Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei. O parte din angajatii defunctei Agentii Nationale pentru Dezvoltare Regionala migreaza i Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, i timp ce citiva fericiti trec i subordinea proaspat ifiintatului Minister
pentru IMM si Cooperatie. Evident, cheltuielile cu multiplicarea ministerelor din 17 i 24, plus personalul din cabinetele demnitarilor fara minister (Secretariatul General al Guvernului) sunt mult mai importante. Ramine ca viitorul sa arate daca operarile i forta ale PDSR au meritat noi pozitii bugetare sau daca au fost doar rezultatul dorintei de a crea noi functii.

Ovidiu Musetescu, presedinte APAPS, membru al Guvernului
Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului (APAPS) s-a ifiintat prin reorganizarea Fondului Proprietatii de Stat.
· Noua institutie a preluat, pe de o parte, atributiile fostului FPS: administrarea societatilor comerciale aflate i portofoliu, controlul asupra modului i care sunt respectate clauzele prevazute i contractele de privatizare. Pe de alta parte, a readus i actualitate masuri pe care PDSR le-a urmarit si i perioada guvernarii precedente: restructurarea societatilor comerciale si acordarea de asistenta financiara. APAPS va renunta la o parte din societatile comerciale din portofoliu, prin transferul acestora catre alte ministere sau autoritati publice locale.
· APAPS este condusa de un presedinte cu rang de ministru, de doi vicepresedinti, cu rang de secretari de stat, si de un secretar general

Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice
Ministerul Finantelor Publice preia i subordine, din structura Guvernului, Oficiul Concurentei, condus de seful oficiului, a carui functie este asimilata celei de secretar de stat.
· Atributii : elaborarea proiectului bugetului de stat, al legii bugetare anuale, proiectului legii de rectificare a bugetului de stat; stabilirea echilibrului bugetar; urmarirea executiei operative a bugetului general consolidat; elaborarea proiectului bugetului asigurarilor sociale de stat, al legii bugetului asigurarilor sociale de stat; stabilirea masurilor pentru asigurarea echilibrului financiar-valutar; administrarea contului general al trezoreriei statului; contractarea si garantarea imprumuturilor de stat pe piata financiara interna si externa; elaborarea politicii vamale; administrarea monopolului de stat.
· Numar de posturi: 1.300; ministrul,
cinci secretari de stat, un secretar general..

Mircea Geoana, ministrul afacerilor externe
Ministerul Afacerilor Externe i noua formula are i subordine Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si preia de la fostul Minister al Industriei si Comertului, Departamentul Comertului Exterior. in cadrul MAE se ifiinteaza Academia Diplomatica si Institutul Romin de Studii Internationale „Nicolae Titulescu”. MAE pierde Regia Autonoma Locato, care trece sub autoritatea Secretariatului General al Guvernului.
· Atributii: politica externa a Rominiei, inclusiv participarea la procesul de integrare europeana si euroatlantica; politica de comert exterior prin instrumente comerciale ca tariful vamal de import, sistemul de licente de import-export, reglementarea importurilor etc.
· Numar de posturi: 1.808; ministrul, patru secretari de stat, un subsecretar de stat, secretarul general.

Miron Mitrea, ministrul lucrarilor publice si transporturilor
Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei (MLPTL) s-a ifiintat prin preluarea atributiilor Ministerului Transporturilor si Ministerului Lucrarilor Publice si Amenajarii Teritoriului.
· Noua institutie va gestiona resursele financiare alocate de bugetul de stat, din fonduri speciale si din credite
externe pentru domeniul sau de activitate, va elabora si pune i aplicare strategia de privatizare a societatilor din domeniu, va conduce politica i domeniul constructiilor si transporturilor.
· Ministerul este condus de un ministru, cinci secretari de stat, un secretar general, un secretar general adjunct. Numarul maxim de posturi: 660, exclusiv demnitarii.

Ilie Sirbu, ministrul agriculturii, alimentatiei si padurilor
Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor patroneaza activitatea SN A