Lucrările la autostrada Piteşti-Sibiu ar putea demara într-un an şi jumătate, doi ani, dar asta depinde de cât de rapid vor merge studiile de fezabilitate sau de câte contestaţii vor fi depuse, a declarat, marţi, Ioan Rus, ministrul Transporturilor, la finalul audierilor din comisiile de specialitate pe tema bugetului Ministerului Transporturilor.
'Pentru anul 2015, avem câteva obiective. Pe partea de feroviar avem nişte dopuri în investiţiile pe care le derulăm în acest moment şi vorbesc de Gura Sada – Simeria, de Sighişoara-Braşov-Predeal, unde pe culoarul IV Paneuropean avem obligaţia de a finaliza acest traseu cât mai repede cu putinţă. Sunt investiţii pentru anul viitor în jur de un miliard. Pe urmă avem un dop rutier mare care se numeşte Piteşti-Sibiu sau Braşov-Comarnic. Pentru Piteşti-Sibiu pe culoarul IV Paneuropean suntem în acest moment cu studiul de fezabilitate în piaţă, iar în ianuarie sper să avem un câştigător şi să demarăm de-adevăratelea preocuparea consacrată acestei lucrări. Pe Sibiu-Piteşti, lucrările nu au cum să înceapă în 2015 pentru că acel an va fi consacrat studiilor de fezabilitate pentru că este nevoie de studii geo, de foraje, zone neaccesibile', a spus Rus.
Oficialul a menţionat, totodată, că lucrările la autostrada Piteşti-Sibiu ar putea demara cel târziu în anul 2017, dar acest lucru depinde foarte mult de finalizare studiilor de fezabilitate şi de numărul contestaţiilor.
'Primul kilometru de autostradă între Piteşti şi Sibiu nu cred că îl apuc ca ministru, decât dacă mă puneţi ministru pe următoarele cicluri parlamentare. Cred că într-un an şi jumătate, doi ani se pot demara lucrările, iar asta depinde cât de rapid vor merge studiile de fezabilitate şi de câte contestaţii vor exista la licitaţia de proiectare, la licitaţia de execuţie. Sunt chestiuni administrative pe care, în acest moment, nu le pot spune', a punctat ministrul Transporturilor.
Comisiile reunite pentru Transporturi şi Infrastructură (Camera Deputaţilor), respectiv pentru Transporturi şi Energie (Senat) au aprobat, marţi, bugetul pentru anul 2015 al Ministerului Transporturilor /MT/.
La proiectul de buget al MT au fost înregistrate 42 de amendamente, fiind adoptate cinci dintre acestea.
Din totalul membrilor celor două comisii, 16 au votat în favoarea bugetului MT pentru anul 2015 şi patru au fost împotrivă. Nu s-a înregistrat nicio abţinere.
Conform proiectului de buget, Ministerul Transporturilor va avea, în 2015, un buget în creştere cu 9,11% faţă de anul anterior, în cuantum de 8,661 miliarde lei, din care cheltuielile curente vor însuma 8,505 miliarde lei (+15,85%), iar subvenţiile sunt în cuantum de 1,695 miliarde lei (-16,69%).
Transferurile între unităţi ale administraţiei publice vor fi, anul viitor, de 886,73 milioane lei, în scădere cu 3,54% faţă de anul 2014, în timp ce la capitolul Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile /FEN/ postaderare suma alocată va fi de 5,25 miliarde lei, mai mult cu 60% în comparaţie cu execuţia bugetară din acest an.
De asemenea, pentru Bunuri şi servicii este prevăzută suma de 7,307 milioane lei, iar pentru cheltuielile de personal suma alocată va fi de 26,8 milioane lei, în scădere cu 5,77% comparativ cu alocarea din 2014.