UE ar trebui să grăbească adoptarea planului privind introducerea unor teste mai dure care să determine nivelul de poluare al maşinilor, după ce Volkswagen a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, a declarat joi ministrul spaniol al Industriei, Jose Manuel Soria, transmite Bloomberg.
Soria a cerut ca orice reacţie a autorităţilor europene de reglementare la scandalul Volkswagen să fie la nivelul UE din cauza impactului asupra pieţei auto al activităţilor grupului german. De asemenea, oficialul a semnalat necesitatea echilibrării temerilor privind mediul cu importanţa industriei auto în statele europene, inclusiv în Spania, unde Volkswagen deţine brandul Seat.
'Acele măsuri trebuie să ia în considerare faptul că industria motoarelor diesel în Europa este una extrem de importantă pentru sectorul auto. Aşadar trebuie să combinăm noile reglementări privind măsurarea emisiilor în condiţii reale de conducere cu importanţa industriei noastre auto', a afirmat Soria.
Soria a prezentat un plan potrivit căruia cele 28 de state membre ale UE vor face propuneri pentru un nou regim al testelor, posibil în 2017, care va măsura emisiile în condiţii reale de conducere precum şi în laborator.
În UE testele privind poluarea se desfăşoară în laboratoare iar autorităţile vor să introducă şi testarea în condiţii reale de conducere în următorii doi ani, din cauza dovezilor că emisiile în condiţii reale de conducere sunt mai ridicate decât cele înregistrate în laboratoare.
Guvernele ar trebui să urgenteze adoptarea acestui plan, dacă este posibil, le-a declarat jurnaliştilor oficialul spaniol, prezent la reuniunea miniştrilor Industriei din UE, ce se desfăşoară la Luxemburg. Aici vor fi analizate pentru prima dată implicaţiile scandalului Volkswagen. 'În orice caz, este important să avem cele mai bune reglementări posibile', a precizat Soria.
Acesta s-a întâlnit miercuri cu reprezentanţii Volkswagen, care au promis ca până la sfârşitul acestei luni să ia măsuri în privinţa motoarelor care au instalat softul ce falsifică rezultatele testelor antipoluare.
Întrebat de posibilitatea ca autorităţile de la Madrid să investigheze Volkswagen, Soria a răspuns: 'Studiem toate cazurile'.
Aproximativ 700.000 din cele 11 milioane de motoare diesel implicate în scandalul emisiilor de la Volkswagen au fost fabricate de Seat, subsidiara spaniolă a VW, a anunţat marţi purtătorul de cuvânt al Seat.
Grupul auto german Volkswagen este implicat în prezent într-un scandal de amploare, după ce a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane în Germania) cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel. Scandalul a forţat demisia directorului general Martin Winterkorn, care a fost înlocuit cu Matthias Muller, directorul Porsche.
Portofoliul Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
SURSA: Agerpres