România este "ruptă" din punct de vedere agricol-structural şi trebuie zootehnizată, a declarat joi ministrul Agriculturii, Petre Daea, cu prilejul lansării unui nou parteneriat pentru promovarea produselor româneşti şi producătorilor locali în marile lanţuri de magazine.
"România, din punct de vedere agricol-structural, este ruptă. În producţia vegetală, tehnica suplimentară, însuşirea noilor tehnologii, contribuţia fermierilor, modul de lucru al acestora, organizarea exploataţiilor au reuşit să aducă ţării un supliment de producţie extrem de important, prin randamente care se pot compara cu orice ţară din vestul Europei, cu orice ţară parteneră din UE sau în afara UE. Rezultatele din 2017 plasează România în prima poziţie la floarea soarelui şi porumb, suntem în faţa Franţei la producţia de porumb, dar cu ce folos când această producţie, acest produs nu poate fi consumat în ţară, pentru că nu avem efectivele de animale care să consume producţia importantă de porumb", a afirmat ministrul Agriculturii.
Petre Daea a subliniat că, prin condiţiile pedoclimatice favorabile, România rămâne un cultivator important de cereale.
"Pentru a fi util pentru ţară, pentru a fi benefic pentru consumatori, pentru a fi util şi benefic pentru fermieri trebuie zootehnizată ţara. Două specii – pasărea şi porcul – sunt principalii consumatori de porumb din România, de cereale din România. Azi, Carrefour introduce o specie extrem de valoroasă – taurina de carne, un produs pentru care rezerva de producţie în România este formidabilă", a spus ministrul Agriculturii,citat de Agerpres. El a adăugat că România deţine 4,8 milioane de hectare de păşuni şi fâneţe, o suprafaţă echivalentă cu cele din Olanda, Elveţia şi Belgia, cumulate.
România nu are încărcătura de animale pe care o poate avea, iar taurina de carne poate folosi această resursă, cele două obiective din spatele zootehnizării României fiind creşterea producţiei şi respectiv promovarea şi valorificarea acestei producţii prin lanţurile de magazine.
Petre Daea a mai subliniat că este pentru prima oară în România când subvenţia la taurine se dă înainte de 1 decembrie.
Carrefour România continuă să dezvolte parteneriatele cu producătorii locali şi a lansat joi "Filiera Calităţii Carne de Mânzat", a patra filieră de produse româneşti, după cele pentru porc, morcov şi cartofi.
Acest tip de parteneriat pentru promovarea produselor româneşti şi a producătorilor locali, lansat de Carrefour în România începând din anul 2008, asigură monitorizarea şi verificarea continuă a standardelor de calitate stabilite împreună cu partenerii de către o echipă de experţi. Produsele sunt disponibile în toate hipermarketurile Carrefour din Bucureşti, dar şi la comandă, pe platforma Bringo.
'Carrefour promovează produsele româneşti şi producătorii locali, dovada fiind ponderea substanţială pe care produsele autohtone o au în magazinele noastre. Spre exemplu, pe segmentul carne regăsim carne de pasăre 100% românească, carne de vită în proporţie de 90% din producţie locală şi aproximativ 60% carne de porc de la fermele din România. Prin lansarea celei de-a 4-a Filiere a Calităţii pentru carnea de mânzat Carrefour îşi continuă angajamentul de a oferi clienţilor produse româneşti proaspete şi gustoase, având garanţia calităţii prin monitorizarea atentă şi verificarea continuă a standardelor agreate cu partenerii', a declarat joi, cu prilejul lansării oficiale a noului parteneriat pe termen lung, Florin Căpăţână, director dezvoltare durabilă şi relaţii instituţionale Carrefour.
Produsele comercializate sub umbrela "Filierei Calităţii Carne de Mânzat" provin de la două ferme de carne din judeţele Argeş şi Braşov, rasa Charolaise, animale care cresc liber şi sănătos pe păşuni de munte, hrănite 100% natural cu iarbă proaspătă, fân şi cereale, a precizat Silviu Diaconu, director în cadrul Carrefour România.
Carnea este tranşată şi ambalată într-un abator specializat aflat în Râmnicu Vâlcea, iar produsele astfel obţinute sunt livrate către hipermarketurile Carrefour din Bucureşti, putând fi găsite în zona de Măcelarie-Autoservire. De asemenea, clienţii vor putea găsi produsele din Filiera Calităţii Carne de Mânzat şi pe platforma Bringo, începând cu această lună.
Filiera Calităţii Carrefour aduce beneficii nu doar clienţilor, dar şi micilor producători locali, oferindu-le acestora o serie de avantaje – eliminarea problemelor de desfacere, previzionarea clară a vânzărilor, siguranţa preţurilor negociate, stabilitatea parteneriatului şi susţinerea logistică.
"Estimăm să livrăm până la finalul anului 100 de tone de carne, de la ambele ferme", a precizat Ionuţ Piuaru, producător ferma agricolă Vâlsăneşti (Argeş).
În România, Grupul Carrefour operează 318 magazine – hipermarketuri şi supermarketuri, cât şi un magazin de comerţ online.