Angelkova a explicat vineri că termenele limită au fost incluse în memorandumul româno-bulgar privind construcţia a două noi poduri peste Dunăre. În cazul adoptării deciziei de a se construi doar un pod rutier, aceasta va fi implementată în 2019, a afirmat ministrul bulgar al Transporturilor.
Autorităţile de la Sofia lucrează la formularele pentru finanţarea construcţiei, conform programului de cooperare transfrontalieră dintre Bulgaria şi România pentru perioada 2014-2020.
Demersurile pentru începerea lucrărilor la cele două noi poduri peste Dunăre vor fi finalizate în următorii doi ani şi sunt examinate oportunităţile de creare a unor parteneriate public-privat.
În prezent, există două poduri peste Dunăre care leagă Bulgaria de România. Podul Ruse – Giurgiu, lansat în 1954, şi podul Vidin – Calafat, inaugurat în 2013.
Podul de la Calafat-Vidin are o lungime de aproximativ 2 kilometri, 4 benzi rutiere (două pe fiecare sens), o linie simplă de cale ferată, două trotuare şi o pistă pentru biciclişti. De la darea sa în folosinţă, podul a fost traversat de 650.000 de vehicule.
Valoarea investiţiei pentru podul mixt Calafat-Vidin, în cazul României, a fost de 27.538.471,88 euro, sursa de finanţare fiind asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile (75%) şi de Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat (25%).AGERPRES