"Lansăm în premieră la Ministerul Culturii o linie de finanţare pentru Industriile şi Comunităţile Creative. În anul 2016 vom organiza două sesiuni de selecţie pentru finanţarea nerambursabilă de câte 500.000 lei fiecare. Sectorul industriilor creative este relevant atât pentru capitalul cultural, cât şi pentru capacitatea de a genera profit la nivel naţional, contribuind la dezvoltarea sectorului independent şi public. În UE, Industriile Creative însumează 3% din produsul global brut, având o valoare de piaţă de 500 de miliarde de euro, angajând anual peste 6 milioane de oameni", precizează ministrul Culturii pe pagina sa de Facebook. 

Potrivit site-ului Ministerului Culturii, instituţia va lansa în anul 2016 două sesiuni de selecţie pentru finanţarea de proiecte în domeniul Industrii şi Comunităţi Creative, iniţiind procedura de selecţie prin Programul CultIN, care are ca principal obiectiv stimularea şi motivarea comunităţii creative pentru a genera iniţiative şi produse competitive cu valoare de creştere economică (economie creativă) şi de coeziune socială în oraşele şi regiunile ţării. 

Programul CultIN, în latura sa dedicată industriilor creative, va fi axat pe sprijinirea acelor acţiuni care vor aduce beneficii în regiunile României în care acest concept este mai puţin prezent şi care vor determina dezvoltarea huburilor şi clusterelor creative şi a polilor de competitivitate regională. Se va pune un accent deosebit pe proiectele care valorifică resursele umane creative locale, în funcţie de valoarea lor şi de industriile culturale şi creative dominante pentru un oraş sau o regiune anume, precizează Ministerul Culturii. 

În acest sens, ministerul se angajează în a organiza două sesiuni de selecţie pentru finanţarea nerambursabilă în conformitate cu noua direcţie strategică, în limita a 500.000 lei fiecare. Normele metodologice vor fi anunţate pe site până la data de 1 martie. 

De asemenea, Ministerul Culturii va susţine o serie de proiecte considerate prioritare pe plan naţional şi internaţional din următoarele categorii: proiecte consolidate – proiecte culturale cu caracter unic, dezvoltate în timp, care şi-au dovedit importanţa pe plan naţional şi internaţional; proiecte ale uniunilor de creaţie – proiecte considerate prioritare de către uniunile de creaţie; proiecte ale minorităţilor şi proiecte autonome ale instituţiilor din subordine, a căror reprezentativitate naţională şi internaţională este incontestabilă. 

Lista proiectelor considerate prioritare pentru perioada 1 martie – 30 august va fi anunţată la data de 1 martie. 

Totodată, Ministerul Culturii îşi rezervă dreptul de a acorda patronajul său unor proiecte depuse spre studiu direcţiilor de specialitate din minister în intervalul 1 ianuarie – 15 februarie, pe care le consideră de competenţa altor surse de finanţare, precum sunt cele ale autorităţilor locale şi/sau Institutului Cultural Român. 

Industriile Creative sunt acele sectoare ale creaţiei şi dezvoltării tehnologice ce generează profit şi care regândesc cultura ca un motor al dezvoltării regionale şi naţionale: arhitectură, meşteşuguri, design (e.g. grafic, vestimentar, de produs), media digitale (e.g. dezvoltare software, web design, aplicaţii mobile, dezvoltare jocuri web), film, radio, TV (e.g. producţie video), mai informează sursa citată.   

Sursa: Agerpres