Ministrul Culturii intervine în controversa Teambuilding: Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj

Sursă: YouTube

Ministrul Culturii, Lucian Romaşcanu, a vorbit despre cel mai controversat film românesc al momentului, comedia Teambuilding. Acest film a avut succes în cinematografele din România, însă a generat numeroase discuţii în spaţiul public, după lansare.

Invitat sâmbătă, 14 ianuarie, în cadrul emisiunii „Insider politic” de la Prima TV, ministrul Culturii a văzut comedia românească Teambuilding, despre care spune că „este, probabil o comedie de succesul lui «Nea Mărin miliardar» al generaţiei de astăzi”.

Ministrul Culturii, despre filmul Teambuilding: Este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget

Oficialul a adăugat totuşi că se fereşte să se pronunţe despre film, dacă acesta este bun sau rău, spunând că fiecare judecă acest aspect.

„Există două filtre pentru un act artistic. Este filtrul popular, şi anume cât de mulţi oameni cumpără un bilet, pentru că nu s-a dat gratis nicăieri, cineva a băgat mâna în buzunar să vadă acel film. Deci succesul de public şi ceea ce spun criticii.

Din punct de vedere al industriei, cinematografia este făcută să producă profit. Ne uităm la cei care au inventat cinematograful comercial – nu scoate film de artă America decât din când în când. Noi probabil că aveam nevoie de o comedie după «Nea Mărin miliardar» care să ne scoată din casă şi să mergem la film.

Sunt exagerări de limbaj, sunt poate exagerări privind viaţa din corporaţie, dar este un film al tinerilor pentru tineri şi nu trebuie să ne ascundem după deget.

Din punctul meu de vedere, cine porneşte această discuţie o porneşte – cred şi vreau să fiu scuzat dacă exagerez – pentru faptul că e un mesaj pe care te poţi urca. E un film ca oricare altul, la care, dacă vrei să dai bani, dai, dacă nu vrei să dai bani nu dai.

Noi avem foarte multe filme de artă, foarte multe şi suntem multiplu premiaţi la marile festivaluri internaţionale, dar sunt o nişă. Un film cu succes la public se face după altă reţetă, cu un alt tip de mesaj care, iată, şi-a găsit un exponent în Teambuilding. A mai fost şi Miami Bici, au mai fost şi altele”, a explicat Lucian Romaşcanu, potrivit News.ro.

„Eu nu pot critica 1 milion de oameni care au ales să facă ceva”

Ministrul Culturii a declarat, în acest context, că nu poate critica pe nimeni pentru alegerile făcute în materie de cultură.

„Eu nu pot critica 1 milion de oameni care au ales să facă ceva. Dacă eu am altă părere care prezum că mi se respectă, aşa trebuie să le respect şi eu părerea lor.

Dacă nu se duc mai mulţi să vadă filme de Cannes, poate să fie undeva o lacună a creşterii, a educaţiei, a culturii. Dar, în acelaşi timp, masa înseamnă tipul ăsta de mesaj şi nu trebuie să judeci pe nimeni”, a mai precizat Lucian Romaşcanu.

Trebuie astfel de filme comerciale să primească finanţare de la stat?

Oficialul din Guvern a mai fost întrebat, în cadrul aceleiaşi emisiuni, dacă statul român, prin Centrul Naţional al Cinematografiei (CNC), ar trebui să finanţeze astfel de filme comerciale.

CNC finanţează „proiecte care trec de un anumit filtru”, iar acel filtru este bazat pe „criterii destul de stricte în ceea ce priveşte conceptul artistic”, spune Romaşcanu.

„Nu ştiu dacă putem să spunem, ar trebui sau nu ar trebui, dar este puţin probabil, resursele fiind relativ limitate, să putem finanţa şi filme care au premisa succesului şi care se pot autofinanţa. În mod normal, CNC-ul merge pe zona culturală, pe zona filmului de artă, şi atunci posibil să nu întrunească un asemenea film criteriile necesare pentru a fi finanţat”, a adăugat ministrul Culturii.