„Suntem la un program cu totul şi cu totul cunoscut de dumneavoastră, lansat la Indagra. V-am spus atunci că următorul popas vă fi în piaţa Obor. Am fost la 10 fără un minut aici, alături de valoroşii crescători de ovine, oamenii aceştia cu mult suflet. Spuneam că aici e cheltuială, dar e mult, mult suflet şi nu mai contează, pentru că toţi suntem interesaţi să dezvoltăm în agricultura ţării creşterea efectivă de animale. De când am lansat campania, ne gândim la această specie foarte valoroasă, specie care îşi găseşte foarte bine locul în România, iar aceşti crescători de oi sunt bravii noştri stăpâni ai muntelui, oameni care pleacă cu lunile de acasă şi se întorc cu rezultatul muncii lor. Dacă vă îndeamnă curiozitatea dumneavoastră să mă însoţiţi prin ţară, o să vedeţi lucruri excepţionale, oameni care se bucură tot timpul de puţinul pe care îl câştigă, iar noi, prin această campanie, dorim să câştige mai mulţi, să câştige pe de o parte crescătorul de ovine, să câştige consumatorul, pentru că sunt produse foarte valoroase, sunt produse realizate de mâinile şi de sudoarea românilor şi pe care trebuie să le folosim”, a spus Petre Daea, citat de Agerpres.
Ministrul Agriculturii a afirmat că intenţionează să realizeze „pas cu pas” un lanţ de desfacere a produselor din carne şi lapte de ovine, care să acopere toată ţara.
„Pas cu pas, realizăm acest lanţ de desfacere a produselor de carne de oaie precum şi lapte de oaie, în aşa fel încât să putem cuprinde toată ţara, iar dacă se dezvoltă consumul, şi sunt convins că lucrul acesta se va întâmpla, atunci vom fi cu toţii mulţumiţi, atât crescătorii de ovine, precum şi consumatorii şi toţi ceilalţi care au inimă de român, simt româneşte şi mănâncă româneşte”, a precizat şeful MADR.
Daea a explicat că toţi cei implicaţi în această campanie, respectiv crescătorii de ovine, vor căuta lanţuri de restaurante care vor să promoveze carnea şi produsele din carne de oaie, asigurându-le gratuit materia primă pentru o anumită perioadă de timp.
„Ei merg până acolo unde vor găsi lanţuri de restaurante care vor să promoveze aceste produse, le asigură gratuit (carnea de oaie n.r.), o perioadă de timp, iar apoi, evident, intră într-o relaţie comercială, care să îi mulţumească şi pe unii şi pe alţii, pe cel care vinde, pe care cumpără, dar mai ales pe cel care consumă”, a susţinut Daea.
Întrebat dacă preţul la carnea de oaie este unul prea mare, şeful de la Agricultură a răspuns că va fi unul convenabil, „pentru că altminteri nu se poate concepe”.
„Preţul va fi stabilit, evident, de piaţă, noi nu impunem preţuri, însă ele cu siguranţă vor fi preţuri convenabile, pentru că altminteri nu se poate concepe. Eu le-am mai spus-o şi repet, fiecare trebuie să se gândească la un câştig, dar la unul cât mai mic cu putinţă, să nu fim lacomi în a câştiga, pentru că această lăcomie nu ne ajută. Astăzi poate ne umple buzunarul, dar mâine ne poate lăsa cu buzunarul gol (…). Între consumator şi producător trebuie să fie o relaţie corectă”, a menţionat Petre Daea.
El a subliniat, totodată, că trebuie întărit controlul în pieţe în aşa fel încât specula să dispară.
În ceea ce priveşte lansarea altor programe de acest gen în 2018, ministrul Agriculturii a precizat că le va anunţa în momentul în care „au contur şi suport”.
„Categoric dă, lăsaţi-mă să vi le spun la timpul potrivit. După cum bine ştiţi, eu nu lansez decât programe care au contur şi care au suport. Astăzi avem de lucru la Ministerul Agriculturii şi vă vom informa la timp ce programe vom lansa, care vor avea concreteţe şi să aibă valoare în ţară. În general suntem preocupaţi de a face bine în fiecare domeniu, iar anul acesta ne-a ajutat, natura ne-a dat o mâna de ajutor importantă pentru fermieri. Am obţinute rezultate foarte bune, rezultate istorice, care ne mândresc pe toţi şi ne fac să ne simţim bine, ca români”, a mai spus Daea.
Acesta a mai spus că după caravana din Piaţa Obor va pleca în teren, ca să „văd cum râde grâul la agronom”.
„E o zi frumoasă, uitaţi-vă ce zi frumoasă este astăzi. Azi noapte a plouat, iar după întâlnirea asta o să plec în câmp, o să văd cum râde grâul la agronom când se uită la el şi natura l-a ajutat să iasă din sol şi apoi să înfrăţească. Râde şi grâul şi râde bine şi frumos chiar”, a precizat Daea în stilul său inconfuntabil.
Întrebat ce mesaj transmite agricultorilor înainte de a părăsi Piaţa Obor, el a răspuns: „În primul rând să producem toţi, să nu lăsăm o palmă de pământ nefolosită, să producem fiecare ce doreşte, cât mai mult şi evident atunci apar şi câştigurile. În primul rând trebuie să producem, să nu lăsăm o palmă de pământ nemuncită”.
Săptămâna viitoare, pe 11 noiembrie, şeful de la Agricultură va promova campania „Alege oaia” la Ploieşti.
Bucureştenii sunt aşteptaţi în acest weekend (4-5 noiembrie), în Piaţa Obor din Capitală, să guste pastramă şi tocăniţă din carne de oaie pregătite la faţa locului.
Evenimentul este organizat de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR) împreună cu crescătorii de ovine, în cadrul campaniei „Alege oaia!”, derulată la nivel naţional pe o perioadă de trei luni, pentru promovarea consumului de carne de oaie pe piaţa internă.
Evenimentul din Piaţa Obor se desfăşoară sâmbătă, între orele 10:00 – 18:00, şi duminică, între orele 10:00 – 16:00. De săptămâna viitoare, Caravana „Alege Oaia’ va putea fi găsită şi în alte locaţii din ţară.
Ministerul Agriculturii a lansat pe 26 octombrie, la Romexpo, în cadrul târgului INDAGRA 2017, campania de informare şi promovare a consumului de carne de oaie denumită ‘Alege Oaia!’. În demersul său, MADR are sprijinul tuturor crescătorilor de ovine din România, care doresc, prin intermediul acestei campanii, să determine consumatorii să manifeste mai mult interes pentru carnea de oaie şi preparatele din carne de oaie.