După zile întregi de proteste la Şantierul Naval Damen Mangalia, ministrul Economiei a venit cu informaţii noi cu privire la situaţia de la această companie. Ce a cerut conducerea de acolo şi care a fost răspunsul tranşant oferit de către Florin Spătaru?
Detalii de ultim moment în legătură cu protestele de la Şantierul Naval Damen Mangalia, venite chiar din partea ministrului Economiei, Florin Spătaru.
Statul român nu acceptă noi concedieri la Şantierul Naval Damen Mangalia
Oficialul a declarat vineri, 13 ianuarie, că nu va accepta o restructurare a forţei de muncă de la şantierul naval, insistând că aceasta va trebui să devină profitabil până în anul 2024.
Solicitarea privind restructurările venise din partea directoratului companiei, însă Florin Spătaru spune că a considerat deja suficientă restructurarea care a avut loc anterior.
„A existat o solicitare a directoratului acelei companii de restructurare, iar eu am fost foarte clar, nu vom accepta o restructurare a forţei de muncă pentru că în primul rând a existat o restructurare anterioară şi am considerat că este suficientă pentru planul de afaceri iar o nouă restructurare trebuie să aibă o fundamentare”, a declarat ministrul Economiei la TVR Info, potrivit News.ro.
„Acea fundamentare, eu nu am văzut-o. Aşa că nu vom accepta niciun fel de modificare a forţei de muncă fără o discuţie şi o analiză atentă a ceea ce trebuie făcut acolo”, a adăugat Florin Spătaru.
Interesele statului român trebuie protejate. Florin Spătaru a arătat care sunt acestea, în cazul Şantierului Naval de la Mangalia
Ministrul Economiei spune că interesele statului român trebuie protejate, iar contractul prevede clar faptul că Şantierul Naval de la Mangalia trebuie să devină profitabil până în 2024.
„Şantierul Naval de la Mangalia până în 2024 va trebui să devină profitabil, este ceea ce este menţionat în contractul de asociere între cele două părţi, iar Ministerul Economiei prin membrii consiliului de supraveghere dar şi prin reprezentanţii noştri în acţionariat vor proteja interesele statului român”, a explicat ministrul Economiei.
Florin Spătaru a oferit detalii şi despre interesele pe care le are statul român: să asigure capacitatea de producţie necesară, forţa de muncă şi salariile şi, aşa cum a fost stipulat în contractul de asociere, readucerea şantierului pe profit, ceea ce nu s-a mai întâmplat din anul 2000.
Ministrul insistă că Şantierul Naval Damen Mangalia va fi nevoit să treacă printr-un proces de retehnologizare, pentru a deveni profitabil şi să acopere necesarul de nave pentru piaţă.
„Statul român este acţionar majoritar şi ne vom exercita acest drept, aşa cum este scris în actul constitutiv, şi vom fi critici faţă de activitatea care se desfăşoară acolo”, a mai declarat Florin Spătaru.