Ministrul Economiei, verificări după tragedia de la Cariera Jilţ Sud. S-au anunţat investiţii la Salina Slănic Prahova

Sursă: Facebook, Guvernul României

După tragedia de la cariera Complexului Energetic Oltenia în care au murit trei mineri, ministrul Economiei a dorit să vadă cum arată situaţia şi în alte locaţii. Aflat la Slănic Prahova, Florin Spătaru a afirmat că retehnologizarea minelor de sare nu va avea niciun rost dacă nu se va investi, de asemenea, în infrastructura feroviară industriala.

Acesta a postat pe rețelele de socializare că a efectuat o vizită la Salina Slănic Prahova, pentru a se asigura că minerii beneficiază de transport de persoane omologat până la locul de muncă și condiții sigure de lucru.

„Degeaba retehnologizăm minele de sare, dacă nu reparăm infrastructura feroviară industrială! Sunt astăzi (vineri – n.r.) într-o vizită de lucru la Prahova. Prima oprire: Salina Slănic Prahova, sucursală Salrom, companie în subordinea Ministerului Economiei.

Am discutat cu directorul salinei şi, înainte de toate, m-am asigurat că minerii noştri beneficiază de transport de persoane omologat până la locul de muncă şi condiții de lucru în siguranță”, a scris Florin Spătaru pe pagina sa de Facebook.

Se vor face investiții la Salina Slănic Prahova

Ministrul Economiei a anunțat, de asemenea, că există fonduri de investiții pe care le vor putea folosi pentru lucrări de modernizare.

Florin Spătaru a subliniat însă că investițiile de retehnologizare a minelor vor fi inutile dacă nu va fi reabilitată infrastructura de transport feroviar și că va discuta cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu în legătură cu acest subiect.

„Alături de directorul Salrom, Dan Dobrea, am transmis conducerii Salinei Slănic Prahova că avem fonduri pentru investiții. Până la sfârșitul anului va fi achiziționată o combină care va dubla producția de sare şi va fi finalizată consolidarea structurii puțului care va deservi liftului pentru turişti, o investiție așteptată de 12 ani la Prahova.

Dar, toate aceste investiții de retehnologizare a minelor de sare nu au rost dacă infrastructura de transport feroviar industrial nu va fi reabilitată. La Slănic sunt 40 de km de linie ferată care trebuie repuse în funcțiune, astfel încât transportul de sare să fie făcut pe această cale.

Voi promova şi voi discuta cu ministrul transporturilor Sorin Grindeanu despre urgentarea investițiilor pentru reabilitarea tuturor căilor ferate industriale de lângă minele de sare, căci doar astfel am putea avea un preț competitiv pentru producția de sare”, a conchis acesta.

Nu vor exista concedieri noi la Șantierul Naval Damen Mangalia

Detalii în legătură cu protestele de la Şantierul Naval Damen Mangalia, venite chiar din partea ministrului Economiei, Florin Spătaru.

Oficialul a declarat vineri, 13 ianuarie, că nu va accepta o restructurare a forţei de muncă de la şantierul naval, insistând că aceasta va trebui să devină profitabil până în anul 2024.

Solicitarea privind restructurările venise din partea directoratului companiei, însă Florin Spătaru spune că a considerat deja suficientă restructurarea care a avut loc anterior.

„A existat o solicitare a directoratului acelei companii de restructurare, iar eu am fost foarte clar, nu vom accepta o restructurare a forţei de muncă pentru că în primul rând a existat o restructurare anterioară şi am considerat că este suficientă pentru planul de afaceri iar o nouă restructurare trebuie să aibă o fundamentare”, a declarat ministrul Economiei la TVR Info, potrivit News.ro.

„Acea fundamentare, eu nu am văzut-o. Aşa că nu vom accepta niciun fel de modificare a forţei de muncă fără o discuţie şi o analiză atentă a ceea ce trebuie făcut acolo”, a adăugat Florin Spătaru.