Vești noi pentru operatorii economic din domeniul turismului. Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri vine în ajutorul lor și a lansat miercuri o aplicație dedicată pentru aceștia.
Este vorba despre o aplicație care permite invetarierea sumelor achitate în avans, aferente pachetelor de servicii de călătorie şi serviciilor turistice independente încă neexecutate.
Anunțul a fost făcut miercuri de Ministerul Economiei.
Aplicaţia poate fi accesată pe platforma https://csu.prevenire.gov.ro/, secţiunea Formulare (Formulare operatori economici din turism).
„Aşa cum am promis, astăzi a fost lansată aplicaţia prin intermediul căreia toate agenţiile de turism şi unităţile de cazare din România pot raporta totalitatea plăţilor făcute în avans, încasate de la clienţi şi, eventual, achitate către furnizori. Prin centralizarea acestor informaţii, vom şti concret situaţia financiară a acestora, cu date actualizate la zi. Mai mult decât atât, pentru a avea o privire de ansamblu, ne-am propus să colectăm şi informaţii referitoare la resursele umane. Aceste date ne vor permite să evaluăm situaţia reală din piaţă, iar ulterior să propunem măsuri care pot sprijini industria ospitalităţii şi turiştii”, a declarat Emil-Răzvan Pîrjol, secretar de stat în Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism.
Se dorește digitalizarea procedurilor
Totodată, în contextul situaţiei epidemiologice actuale şi a efectelor ei, la nivelul Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism se doreşte digitalizarea, eficientizarea şi transparenţa procedurilor.
Astfel, prin intermediul aplicaţiei, se vor colecta digital informaţii financiare din partea operatorilor economici, referitoare la sumele încasate în avans de la clienţi pentru pachetele de servicii de călătorie (o combinaţie de cel puţin două tipuri diferite de servicii de călătorie, spre exemplu transport şi cazare) şi serviciile turistice independente (spre exemplu, doar cazare cu eventuale servicii de masă incluse), totodată despre plăţile efectuate către partenerii externi, dar se are în vedere şi evidenţa resurselor umane existente la nivelul acestora (numărul de contracte suspendate, anulate, cu program redus, cât şi numărul de contracte suspendate din alte motive).
De asemenea, ministerul Economiei menţionează că se recomandă operatorilor economici din turism furnizarea acestor informaţii prin intermediul formularului online, însă completarea acestuia nu este obligatorie.
„Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri – Direcţia Generală Turism deţine o serie de date referitoare la sumele încasate în avans de către agenţiile de turism pentru pachetele de servicii de călătorie, obţinute prin intermediul raportărilor lunare, însă este necesar ca aceasta să fie actualizată la zi şi completată cu informaţiile referitoare la serviciile turistice independente, dar şi la resursele umane”, precizează MEEMA, într-un comunicat.