Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a vorbit, joi, despre noul sistem educațional din România. Ministrul este de părere că practica învăţării în trei schimburi nu este una calitativă. Ce vrea Ligia Deca să schimbe în Educație?
Ligia Deca: Învățarea în trei schimburi nu este calitativă
Ministrul Educației, Ligia Deca, spune că ar fi nevoie de crearea unor consorţii şcolare cu unităţi de învăţământ din vecinătate, astfel încât să nu mai existe şcoli în care elevii învaţă în trei schimburi.
„Din punctul meu de vedere, practica învăţării în trei schimburi nu este una care să ducă la calitate în procesul educaţional, nici micşorarea timpului de învăţare, adică acea oră micşorată la 35 de minute sau la 40.
Cred că trebuie să operaţionalizăm prevederile legale pentru crearea unor consorţii şcolare cu şcoli din vecinătate, în aşa fel încât să nu mai avem şcoli care învaţă în trei schimburi”, a afirmat ministrul Educaţiei.
Ministrul Educației a vorbit despre implementarea uniformei școlare
De asemenea, Ligia Deca a mai fost întrebată ce crede despre implementarea uniformei şcolare.
„Uniforma şcolară poate fi o opţiune câtă vreme ea nu devine instrument de excluziune. Deci nu cred că putem impune copiilor care au garantat dreptul la educaţie să cumpere o uniformă atunci când familiile lor nu şi-o pot permite.
Deci, uniforma poate fi un instrument pentru a nu avea diferenţieri din punct de vedere social, numai că această uniformă, acolo unde copiii nu şi-o pot permite, trebuie să fie asigurată pentru ca dreptul la educaţie să fie garantat”, a transmis ministrul Educaţiei.
„România Educată”, o prioritate în mandatul Ligiei Deca
De asemenea, ministrul Educației a mai spus, joi, că finalizarea proiectelor legislative „România Educată” are prioritate în mandatul său. Ea a ținut să menționeze că în urma procesului de consultare pe marginea acestui pachet de proiecte legislative au fost depuse peste 9.000 de amendamente.
„A existat un proces de dezbatere publică care s-a încheiat. În acest proces am primit peste 9.000 de amendamente pe care le citim, le analizăm şi le acordăm importanţa cuvenită. Încercăm să finalizăm în termenul stabilit şi pentru aceasta am început discuţii cu specialişti în zonele care mai sunt încă în lucru şi care au suscitat interes public.
Evaluările, măsurile legate de integritate, secţiunile care vizează echitatea în sistemul educaţional sau internaţionalizarea. Vom armonica acte normative cu recomandările care susţin calitatea, echitatea, integritatea şi aş sublinia predictibilitatea în sistemul românesc de educaţie”, a arătat ministrul Educaţiei.