Ministrul Educației cere părinților să regândească importanța meditațiilor

Ministrul Educației, Daniel David, a lansat un apel către părinți, cerându-le să regândească importanța meditațiilor în educația copiilor lor și să nu le mai susțină ca pe o normă.

Într-un interviu acordat TVR2, acesta a subliniat că meditațiile ar trebui să fie considerate o excepție și nu o practică obișnuită, argumentând că Ministerul Educației nu încurajează această practică, ba dimpotrivă, își dorește ca sistemul școlar să se îmbunătățească astfel încât elevii să nu depindă de meditații pentru performanțele lor academice.

„Nu mai exagerați cu acest mecanism, că pur și simplu Ministerul nu impune aşa ceva, nu favorizează aşa ceva, dimpotrivă”, a spus el.

Daniel David
SURSA FOTO: danieldavidubb.wordpress.com

Reglementarea și controlul meditațiilor

Ministrul a explicat că această practică ar trebui să fie strict reglementată și controlată atât din punct de vedere etic, cât și fiscal.

„Meditaţiile trebuie să reprezinte o excepţie, trebuie bine controlate şi sub aspect etic, cine cu cine face meditaţii şi sub aspectul fiscalizării”, a adăugat Daniel David pentru TVR2.

De asemenea, el a menționat că, din păcate, meditațiile au devenit o practică tot mai răspândită în ultima vreme, iar un studiu recent realizat de organizația Salvați Copiii a arătat că cheltuielile părinților pentru educația suplimentară s-au triplat, iar o mare parte din aceste sume sunt destinate meditațiilor.

Conform studiului, părinții cheltuiesc anual aproximativ 10.000 de lei pentru meditații, afterschool și materiale didactice, o sumă care poate deveni o povară semnificativă.

Concentrarea pe îmbunătățirea activității didactice în școli

Daniel David a subliniat că Ministerul Educației se concentrează pe îmbunătățirea calității activității didactice în școli, astfel încât elevii să poată obține rezultate bune fără a fi nevoiți să apeleze la meditații.

„Eu ce pot să fac şi o să mă asigur că fac acest lucru, să creăm contextul în care profesorii îşi fac treaba la clasă astfel încât copiii să nu aibă nevoie de meditaţii pentru a lua note bune dacă participă la clasă şi dacă doresc să înveţe bine”, a spus Daniel David.

elevi, școală
SURSA FOTO: Dreamstime

Colaborarea între autorități, profesori și părinți

În ciuda preocupărilor sale legate de fenomenul meditațiilor, ministrul Daniel David a recunoscut că Ministerul Educației nu are autoritatea de a controla acest fenomen în totalitate și a cerut părinților să reflecteze asupra modului în care susțin și încurajează această practică.

El a încheiat prin a sublinia importanța unei colaborări între autorități, profesori și părinți pentru a găsi soluții durabile care să reducă dependența de meditații.

„Dar repet, nu este o problemă a Ministerului cât mai degrabă o problemă, nu vreau să arunc responsabilitatea acolo mai ales că am o colaborare bună cu federaţiile de părinţi, dar îi rog pe ei să se gândească cum încurajează acest fenomen pe care eu nu am cum să-l controlez”, a conchis Daniel David.