Ministrul Educației, mesaj pentru elevi: Rolurile nu trebuie încurcate. Nu există posibilitatea să dea note profesorului

Sorin Cîmpeanu

Sursa: Capital

Sorin Cîmpeanu le-a transmis recent un mesaj elevilor, punctând că fișele cu note și păreri oferite profesorilor sunt o simplă modalitate transparentă de evaluare. Astfel, ministrul Educației subliniază că rolurile nu trebuie încurcate.

Ministrul Educației, mesaj pentru elevi: Rolurile nu trebuie încurcate

Sorin Cîmpeanu a subliniat că elevii nu vor putea să dea niciodată note cadrelor didactice. Conform acestuia, fișele semestriale de feedback sunt o variantă transparentă de evaluare.

„Îi rugăm pe elevi să nu confunde niciodată rolul elevului cu cel al profesorilor. În niciun caz să nu se întâmple asta. Am observat o dorință a unor elevi de a da note profesorilor. Feedback-ul e cu totul altceva, nu o posibilitate ca elevul să dea note profesorului. Acest document este destinat exclusiv profesorului care strânge aceste feedback-uri”, a declarat Sorin Cîmpeanu la Digi 24.

Metodologia de adunare a formularelor de feedback

Amintim că ministerul a publicat la finalul lunii aprilie metodologia de adunare a formularelor cu feedback-ul pe care elevii îl pot da profesorilor, pentru activitatea realizată în timpul orelor.

Astfel, metodologia arată clar faptul că feedback-ul este o simplă colectare de informații despre „reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor”.

Totodată, scopul acestuia este creșterea calității procesului educațional și „îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces”.

„Feedback-ul reprezintă colectarea de informații despre reacțiile elevilor la procesul de predare-învățare-evaluare și despre relația elev-profesor. Feedback-ul nu reprezintă judecăți de valoare, este specific activității didactice fiind utilizat ca instrument de bază pentru îmbunătățirea actului educațional.

Scopul colectării feedback-ului este creșterea calității procesului educațional și a rezultatelor acestuia, precum și îmbunătățirea relațiilor dintre părțile implicate în acest proces, pentru a asigura un act educațional inclusiv și de calitate, centrat pe elev”, este scris în metodologia Ministerului Educației.

Sursa foto: Capital