Ministrul Energiei, despre furnizorii care au emis facturi fără compensare: „Cum să plătim o factură la un hoţ? Nu plătim”

Sursă: Facebook

Ministrul Energiei tună și fulgeră! În plină criză a electricității, acesta critică aspru furnizorii de curent care nu aplică compensări și plafonări la facturi. „Cum să plătim o factură la un hoţ? Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a răbufnit Virgil Popescu.

Ministrul Energiei, Virgil Popescu, susține că există numeroşi furnizori de energie electrică care ignoră legea actuală de plafonare a facturilor la curent. Acesta a povestit că s-a trezit, anterior, cu un tarif necompensat şi neplafonat pe factura de la curent.

Virgil Popescu îi sfătuiește pe oamenii care au constatat astfel de nereguli să nu plătească facturile şi să ceară furnizorului respectiv recalcularea. Dacă dialogul nu ajunge la un numitor comun, ministrul îndeamnă oamenii să apeleze la Protecţia Consumatorilor.

„Da, furnizorii au greşit şi au greşit că au emis facturi către oameni, unii dintre ei, să zicem, fără compensare, fără plafonare. Un mare furnizor până astăzi a dat drumul la facturi fără să aplice legea. Abia astăzi şi probabil în urma controlului declanşat de către Autoritatea de Protecţia Consumatorului, solicitat de mine săptămâna trecută, pentru a verifica la absolut toţi furnizorii de energie electrică şi gaze naturale dacă aplică legea (…)

Și eu am primit factură de la acel furnizor necompensată şi neplafonată, abia în urma acestui control care a pornit şi avansează au început să emită facturi. Toţi au dat, să zicem aşa, în ghilimele, vina pe faptul că a trebuit să-şi adapteze programele informatice. Atât de greu să fie să-ţi adaptezi un program informatic pentru a face nişte scăderi, înmulţiri, împărţiri? Până la urmă lucrurile sunt simple”, a spus acesta la Realitatea PLUS.

Ministrul Energiei, apel către furnizorii de energie electrică

În contextul actual, Virgil Popescu face un apel de urgență către furnizorii de energie electrică „să-şi revină şi să dea drumul la facturile recorectate”. De asemenea, acesta a adăugat că există furnizori mici, care activează în mediul rural, ce nu aplică plafonul şi compensarea.

Acesta susține că informațiile oficiale pe care le posedă îi demonstrează clar că şi ultimul furnizor şi-a adaptat deja sistemul informatic pentru emiterea facturilor de curent conform legislaţiei actuale.

„Un furnizor care nu are foarte mulţi clienţi, dar un furnizor cu foarte mare potenţial” a respectat legea, a spus Virgil Popescu, referindu-se la Hidroelectrica.

„Cum să plătim o factură la un hoţ?”

Ministrul Energiei îi sfătuiește pe oamenii care au remarca nereguli la facturile de la curent să nu plătească până când problema nu este rezolvată.

„Cum să plătim o factură la un hoţ? Încercăm întâi de bună voie cu hoţul, între ghilimele, să spunem aşa. Dacă nu aplică legea, e clar că face o infracţiune, nepunerea în practică a unei legi este o infracţiune, chiar dacă legea nu are o sancţiune, există corecţii prin celelalte legi. Nu plătim, încercăm să vorbim, dacă nu, reclamaţie directă către Protecţia Consumatorului”, a mai precizat ministrul.