Ministrul Energiei, Virgil Popescu, se arată solidar cu românii care au primit cu întârziere facturile la energie în ultimele luni, în special cu clienţii Hidroelectrica, unde problemele au fost cele mai serioase din acest punct de vedere.
Virgil Popescu nu a primit nici el factura de la Hidroelectrica: Vă pot confirma
Demnitarul a dezvăluit, duminică seară, că nici el nu a primit acasă factura, în Turnu-Severin, de la Hidroelectrica.
Compania Hidroelectrica va trebui să finalizeze toată facturarea, iar apoi, dacă vor menţine această linie să nu perceapă oamenilor penalităţi şi să le permită să plătească lună de lună, ministrul Energiei nu crede că vreun consumator român va fi prejudiciat.
„Vă pot confirma că nici eu nu am primit acasă factura, în Turnu-Severin.
Mă nelinişteşte treaba aceasta, am avut discuţii la un moment dat cu conducerea Hidroelectrica, nu vizavi de mine ci de acest fenomen, au ieşit cu un comunicat că se vor plăti eşalonat, la cererea fiecăruia, deci nu va trebui să scoată oamenii banii din buzunar, vor plăti facturile lună de lună”, a declarat Virgil Popescu.
Ministrul Energiei, mesaj pentru Hidroelectrica: Să nu perceapă oamenilor penalităţi, pentru că nu e vina oamenilor
Problemele au apărut ca urmare a achiziţiei de clienţi extrem de agresive, în timp ce softul de facturare nu a fost gata la timp.
„Hidroelectrica a avut o achiziţie de clienţi foarte agresivă, datorită preţului pe care îl au, softul pe care l-au implementat nu a fost finalizat în timp util, softul de facturare, şi acum au anunţat că a fost finalizat şi începe facturarea.
Aplicaţiile vechi nu au mai făcut faţă. Eu cred că dacă vor menţine această linie să nu perceapă oamenilor penalităţi, pentru că nu e vina oamenilor, să permită oamenilor să plătească lună de lună, cei care doresc, nu cred că va fi cineva prejudiciat.
Dar va trebui foarte bine să finalizeze toată facturarea asta”, a mai declarat ministrul Energiei, Virgil Popescu.
Facturile pentru luna iulie 2022 au început să fie trimise abia luna aceasta
La începutul lui martie, după multe luni de întârziere, Hidroelectrica a început să trimită facturi pentru consumul pe luna iulie a anului trecut.
Hidroelectrica a reluat din luna decembrie 2022 procesul de facturare şi continuă să emită aceste documente pentru clienții casnici şi non-casnici.
Compania Hidroelectrica a anunţat la începutul anului că restanțierii pot opta pentru eșalonarea sumelor, pe o perioadă de șase luni.
Facturile Hidroelectrica pot fi plătite într-un interval destul de larg, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.