Florin Cîțu, ministrul Finanțelor, a declarat joi că va continua seria discuțiilor pe tema insolvenței CNAIR cu ministrul Transporturilor. În plus, șefa ANAF, Mirela Călugăreanu, a declarat că din primele informații, CNAIR nu este în executare silită și că nu există un termen.
Potrivit informațiilor din presă, ANAF vrea să execute compania națională de drumuri pentru recuperarea unui prejudiciu de peste o jumătate de miliard de euro provenit din contractul cu Bechtel, încheiat de stat pentru construirea autostrăzii Transilvania, nefinalizată și blocată timp de un deceniu. Procedura de executare silită ar avea termen vineri, 20 decembrie, informații negate la acest moment de reprezentanții ANAF.
Joi au existat discuții preliminare între cele două ministere, însă Florin Cîțu nu a vrut să comenteze situația și nici să ofere detalii dacă se ia în calcul sau nu o reeșalonare a datoriilor.
„Când vom avea ceva de declarat public, vom declara public atunci”
„Aceste discuții vor continua între Ministerul Finanțelor și Ministerul Transporturilor. Când vom avea ceva de declarat public, vom declara public atunci”, spus joi Florin Cîțu.
”Lăsați-ne să ne documentăm”
Șefa ANAF, Mirela Călugăreanu, a precizat joi că momentan sunt discuții cu Ministerul Transporturilor, dar că din informațiile preliminare CNAIR nu este în executare silită și că nu există un termen. Ea a spus că ANAF va reveni în cursul zilei de joi cu mai multe informații.
„Haideți să vedem dacă vorbim despre sume certe, lichide și exigibile și dacă ANAF-ul are atribuții în domeniu. Lăsați-ne să ne documentăm. Sunt discuții la Ministerul Transporturilor. În măsura în care se vor finaliza vom face publice toate… După verificarea informațiilor vom reveni”, a spus joi Mirela Călugăreanu, președintele ANAF.
În presă se notează că raportul de la Finanțe nu face mențiuni cu privire la deciziile politice luate la Palatul Victoria sau de cei care au ocupat funcția de ministru al Transporturilor între 2003 și 2013, printre care și actualul premier Ludovic Orban.
Informațiile din media dau prejudiciul adus ca urmare a modului defectuos în care s-a derulat și negociat contractul cu americanii la circa 526 milioane de euro, echivalentul a 2,36 miliarde de lei. Asta ar fi circa jumătate din bugetul companiei de drumuri și infrastructură.