Ministrul Finanțelor, Adrian Câciu, a vorbit, miercuri, despre scandalul Blue Air. Potrivit ministrului, Finanțele au plătit datoria Blue Air în continuare.

Totodată, Adrian Câciu a ținut să menționeze că urmează o întâlnire cu această companie, pentru a se stabili foarte clar dacă Blue Air mai are sau nu capacitatea de a merge mai departe.

Adrian Câciu, despre scandalul Blue Air

„Ministerul Finanţelor, prin ANAF, a încercat să execute. Executarea silită este suspendată de ceva timp, acolo este un concordat preventiv, între creditor şi companie, la fel, creditorul are posibilitatea să treacă şi la executarea garanţiilor dar în următoarea perioadă înţeleg că o să existe o întâlnire.

Am văzut în spaţiul public punerea unor etichete pe ministru, ministerele nu sunt conduse ca SRL, să nu fie înţeleasă greşit afirmaţia mea. Există departamente autonome, asupra cărora ministrul nu are voie să intervină, cum este la ministerul Finanţelor zona de trezorerie şi datorie publică. La fel şi în zona administrării companiilor de stat, avem câteva comitete care funcţionează autonom.

Urmează o întâlnire cu această companie, pentru a se stabili foarte clar dacă mai are sau nu capacitate de a merge mai departe. Din punctul meu de vedere, cel care răspunde este ANAF-ul, pentru executare şi cel care răspunde este Eximbank-ul, care a acordat creditul pentru aventuala executare a garanţiei”, a spus Adrian Câciu.

Blue Air, plângere penală împotriva președintelui ANPC

Compania aeriană îl acuză pe șeful ANPC, Horia Constantinescu, de afirmații false, care potrivit Blue Air ar fi fost declanșate de „anunțul investitorilor interesați în preluarea și reorganizarea Blue Air”.

Compania Blue Air a venit cu o serie de precizări cu privire la „afirmațiile false ale lui Constantinescu Horia”, afirmații transmise în spațiul public în calitatea acestuia de președinte al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC).

„În vederea desăvârșirii acțiunii începute în data de 14 iulie 2022, acțiune prin care a urmărit producerea unor daune materiale extrem de mari Blue Air, astfel încât cea mai mare societate de transport aerian cu capital integral românesc, privat, să fie nevoită să își înceteze activitățile, iar principalul său competitor să aibă „câmp liber” către un adevărat monopol pe piața de transport aerian de pasageri din România, Constantinescu Horia continuă să săvârșească, în opinia noastră, infracțiunea de comunicare de informații false, infracțiune prevăzută de art. 404, Cod Penal, cunoscând caracterul fals al informațiilor comunicate.

Suntem convinși că această nouă comunicare de informații false a fost declanșată de anunțul investitorilor interesați în preluarea și reorganizarea Blue Air, anunț făcut în data de 30 Septembrie 2022, posibilitatea salvării Blue Air fiind una care pare să nu convină lui Constantinescu Horia.”, a anunțat compania într-un comunicat.