Potrivit acestuia, mecanismul european de stabilitate (ESM) ar trebui utilizat „fără condiţii stricte” şi „fără stigmatizare”, transmite Reuters, citată de agerpres.

Separat, Bruno Le Maire a declarat că Executivul francez este pregătit să sprijine Air France KLM, pentru a menţine intact operatorul aerian franco – olandez, respingând posibilitatea unei scindări.

Întrebat dacă sprijinul oferit de stat, cum ar fi o naţionalizare, ar putea duce la o scindare, ministrul francez de Finanţe a răspuns: „Air France KLM este o companie deosebită şi vrea să rămână aşa cum este. De aceea suntem pregătiţi să sprijinim Air France KLM”.

Se accelerează discuțiile

Totodată, preşedintele Eurogrupului, Mario Centeno, a anunţat și el că în următoarele zile miniştrii de Finanţe din zona euro vor accelera discuţiile privind folosirea Mecanismului european de stabilitate (ESM) şi a Băncii Europene de Investiţii (BEI) pentru a contracara declinul economic provocat de pandemie.

Pe 7 aprilie, Eurogrupul va avea o teleconferinţă unde se vor analiza măsurile de sprijin, aşa cum au cerut liderii UE săptămâna trecută, după disputa privind emiterea unor „euroobligaţiuni”, care ar împărţi riscurile pentru datoriile celor 19 state care au adoptat moneda unică.

Pe de altă parte, nouă ţări, inclusiv Italia, Franţa şi Spania, susţin emiterea de „euroobligaţiuni”, ideea nu este acceptată de Germania, Olanda şi Finlanda.

Germania este dispusă să ajute ţările afectate, cum ar fi Italia, dar „pentru asta avem Mecanismul european de stabilitate, care poate activa miliarde de euro”, au declarat pentru Reuters surse germane.