'Pot doar să avertizez împotriva contestării tehnologiei diesel în ansamblu. Trebuie să fim atenţi să nu renunţăm şi la lucrurile folositoare. În SUA au fost verificate trei tipuri de motoare, din care două au fost manipulate de Volkswagen, iar pentru al treilea motor nu există niciun fel de temeri privind emisiile', a explicat Sigmar Gabriel.
Oficialul s-a declarat în favoarea introducerii unor facilităţi fiscale pentru reducerea diferenţei de preţ între vehiculele electrice şi cele convenţionale.
Cancelarul Angela Merkel vrea ca până în 2020 un milion de automobile electrice să ruleze pe străzile din Germania, în ideea de a permite industriei auto să respecte normele UE privind reducerea emisiilor de CO2 la 95 de grame per kilometru.
În condiţiile în care, în prezent, în Germania rulează doar 24.000 vehicule electrice, o comisie care consiliază guvernul de la Berlin a avertizat că statul riscă să nu îşi atingă ţinta privind vânzările de vehicule electrice dacă nu introduce stimulente. Graţie facilităţilor fiscale pentru companii, comisia prognozează că numărul vehiculelor electrice ar putea creşte până la 800.000 până în 2020.
Sursa: Agerpres