Establishment-ul politic german a luat în discuţie efectul unor astfel de informaţii asupra alegerilor federale de anul viitor.
"Este necesar să utilizăm pe deplin cadrul legislativ într-un mod consecvent", a declarat Heiko Maas tabloidului german Bild am Sonntag.
În conformitate cu legea germană, răspândirea de informaţii false se pedepseşte cu până la cinci ani de închisoare.
Maas a cerut Facebook să-şi asume consecinţele în această privinţă şi a spus că reţeaua socială "câştigă, de asemenea, o mulţime de bani cu ştiri false".
După victoria neaşteptată a lui Donal Trump la alegerile prezidenţiale din SUA la 8 noiembrie, atenţia politicienilor germani s-a focalizat asupra amplorii pe care le-ar putea lua site-urile de ştiri false, în cazul în care s-ar da drept mass-media legitime, pentru a influenţa opinia alegătorilor.
Într-un recent discurs în parlament, cancelarul Angela Merkel a recunoscut rolul pe care l-ar putea juca ştirile false în timpul alegerilor din Germania, solicitând noi modalităţi pentru a reglementa informaţiile on-line şi măsuri mai severe pentru incitarea la ură.
Tot duminică, preşedintele în exerciţiu al Parlamentului European, Martin Schulz, a pledat pentru o nouă legislaţie privind măsurile împotriva ştirilor false, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european.
Într-un interviu pentru grupul media Funke din Germania, Schulz a spus că platforme de social media, cum ar fi Facebook, ar trebui să fie responsabile pentru incapacitatea de a preveni difuzarea de ştiri false.
Facebook permite utilizatorilor să raporteze ştirile false
Utilizatorii reţelei vor putea marca ştirile care sunt false, iar Facebook ia în calcul şi o schimbare a algoritmului. “ Noi nu putem deveni arbitri adevărului aşa ca am decis să le oferim utilizatorilor o voce. Abordăm această problemă foarte atent”, au declarat oficialii Facebook.
Reţeaua socială a adăugat opţiunea “it's a fake news story”/ “această ştire este falsă”, pe lângă cele de spam şi alt conţinut considerat indecent.
Ştirile considerate false vor primi o etichetă prin care se va explica de ce au fost catalogate astfel şi vor apărea în partea de jos a feed-ului. Compania analizează şi metode de a preveni răspândirea ştirilor false. Facebook va penaliza site-urile care vor încerca să copieze comportamentul publicaţiilor mari sau care induc în eroare cititorii.