Ministrul mediului, Nicolae Nemirschi, a anuntat joi ca va solicita suspendarea temporara a ultimei variante a taxei auto, cat si elaborarea unei legi care sa fie aprobata de Parlament, in conformitate cu prevederile Uniunii Europene.

„Voi cere o suspendarea limitata a ordonantei din decembrie si in acelasi timp elaborarea unei legi trecute prin Parlament, care sa se alinieze clar prevederilor Comisiei Europene si sa aiba ca principiu de baza principiul Uniunii Europene „, a declarat Nemirschi.

De asemenea, ministrul Nemirschi a spus ca „problema taxei din decembrie e o falsa problema a Ministerului Mediului. Ministrul a explicat ca aceasta taxa apartine Ministerului de Finante, cu toate ca „are notiunea de poluare in denumire si o directie a banilor tot spre mediu”.

Nemirschi a adaugat ca in perioada in care ordonanta din decembrie privind triplarea taxei auto va fi suspendata, va ramane in vigoare varianta taxei stabilite de Guvern in luna iulie 2008. Aceasta va functiona pana la aparitia noii legi.

Potrivit ministrului, decizia cu privire la taxa de mediu (suspendare definitiva sau nu) „e foarte greu de luat”.

„Deciziile de genul acesta nu se pot lua unilateral de catre un singur ministru. Trebuie o colaborare intre toti factorii implicati”, a adaugat ministrul mediului.

Mai mult, acesta a precizat ca a purtat discutii cu reprezentantii Ford, Dacia si APIA, care s-au aratata deschisi la rezolvarea acestei probleme si la discutii, insa nu s-a formulat inca o solutie in aceasta privinta.

„Sunt un adept declarat al ideii ca Romania sa nu devina un cimitir de masini al Europei”, a mai spus Nemirschi.

Nu in ultimul rand, ministrul a precizat ca, in cursul zilei de vineri, va inaintat Guvernului un memorandum ce va contine mai multe variante propuse pentru solutionarea problemei taxei auto. De asemenea, Nemirschi a declarat ca isi va sustine propriul punct de vedere, pe care a refuzat sa il faca public in cadrul conferintei de la Ministerul Mediului.

 

 

Pe de alta parte, ministrul mediului a lasat sa se inteleaga faptul ca problemele companiei Dacia nu sunt cauzate de aceasta taxa si a mentionat ca „nu este normal ca Francois Fourmont sa faca o declaratie la televizor in timp ce Constantin Stroe discuta cu mine (n.r. min mediului) problema taxei auto”. Ministrul a precizat ca in cadrul discutiei cu Stroe, vicepresedintele Dacia, acesta din urma a spus ca 70% din productia Dacia este destinata exportului, iar restul pt piata autohtona.

„In aceste conditii, daca Dacia ar fi pierdut 15% din vanzari din cauza taxei auto, asta ar fi insemnat ca doar 15% din productia destinata pietei locale reprezinta pierderi reale, ceea ce oricum nu este o problema”, a declarat Nemirschi.