Ministrul Muncii şi Protecţiei Sociale, Violeta Alexandru, spune că, în prezent, sunt suspendate circa 200.000 de contracte de muncă în România, în contextul instituirii stării de urgenţă. Guvernul este pregătit pentru până la 400.000 de contracte suspendate pe perioada acoperită de decretul prezidenţial, adaugă ministrul Muncii.
Cum vor accesa companiile fondurile pentru şomaj tehnic
Violeta Alexandru a explicat cum va funcţiona măsura acordării şomajului tehnic. Va fi simplu pentru companii, spune aceasta, “nu este momentul să facă nenumărate hârtii”.
“Această măsură este gândită de Guvern ca răspuns la situația delicată a angajatorilor și angajaților care se prefigurează a fi fără surse de venit, sunt firme care s-au închis – restaurante, cafenele, saloane de înfrumusețare, toate închise ca măsură de prevenție prin decizie CNSSU. Aceste companii vor obține de la Ministerul Economiei un certificat. Măsurile vor fi simple, nu este momentul să facă nenumărate hârtii. Pe baza certificatului obținut se vor prezenta la agențiile județene pentru ocuparea forței de muncă în vederea accesării fondurilor – 75% din salariul fiecărei persoane, până la 75% din salariul mediu brut”, a declarat Violeta Alexandru pentru Digi24.
Pe de altă parte, companiile care încasează mai puțin cu 25% față de media lunilor ianuarie și februarie vor merge cu lista angajaților cu contractele suspendate tot la AJOFM, pentru accesarea formei de sprijin puse la dispoziție de Guvern, potrivit ministrului Muncii.
“Ne-am pregătit cu o estimare de 300-400 de mii”
Violeta Alexandru spune că Guvernul are bani pentru plata şomajului tehnic, dar atrage atenţia că numărul contractelor de muncă suspendate s-ar putea dubla, faţă de numărul din prezent.
“E o situație gravă că 200.000 de oameni nu mai au contractele în forță, ci suspendate, este o situație foarte grea, nu văd schimbări încă, dar ne-am pregătit cu o estimare de 300-400 de mii pentru perioada acoperită de decretul președintelui. Vor urma noi decizii în funcție de evoluție”, a mai declarat ministrul Muncii.