Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunţă, luni, că a fost desemnat câștigătorul pentru ultimul dintre cele 13 loturi ale A 7. La rândul său, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că lotul Pietroasele-Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei.
Contract de peste 1 miliard de lei pentru ultimul lot din A7
„După reevaluarea ofertelor şi după respingerea contestaţiei de către Curtea de Apel Bucureşti, CNAIR a desemnat câştigătorul contractului pentru Lotul 3 (Pietroasele-Municipiul Buzău) al Autostrăzii Ploieşti-Buzău (secţiune a A7)”, anunţă, luni, ministrul Transporturilor.
Sorin Grindeanu precizează că, după semnarea contractului, constructorul turc va avea la dispoziţie 1,15 miliarde de lei (fără TVA) şi 20 de luni pentru finalizarea lucrărilor şi deschiderea circulaţiei pe cei 13,9 km.
Grindeanu a precizat, de asemenea, că pe acest lot urmează să fie construite inclusiv 8 poduri şi un pasaj cu lungimea de 1,26 km.
La rândul său, directorul CNAIR, Cristian Pistol, a precizat că semnarea contractului pentru construcţia Lotului 3 al Autostrăzii Ploieşti Buzău (13,9 km), a intrat în linie dreaptă!
„Lotul Pietroasele-Municipiul Buzău a fost atribuit constructorului turc TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. la valoarea de 1,15 miliarde de lei (fără TVA). După trecerea termenului legal de 10 zile, dacă nu vor fi depuse noi contestaţii, este posibilă semnarea contractului pentru construcţia ultimului din cele 13 loturi ale A7 finanţate din PNRR”, a mai transmis Pistol.
Un nou traseu pentru autostrada Ploieşti-Braşov
Săptămâna trecută ministrul Transporturilor declara că a fost decis un nou traseu pentru autostrada Ploieşti-Braşov, iar costul variantei acceptate de CNAIR este de 4 miliarde de euro.
„Ieri s-a încheiat ultima şedinţă prin care s-a decis, şi se va intra pe acest parcurs, traseul. Fără a acuza pe nimeni, nu poţi pe 160 de km de autostradă să vii cu un cost de 8 miliarde de euro. Cam asta propunea, surpriză, aceeaşi companie care a făcut studiul de fezabilitate şi proiectul pentru A7 şi despre care vă spuneam mai devreme, că ei sunt cei care au câştigat în urmă cu vreo 2-3 ani licitaţia. Şi au propus un traseu cu care eu nu cred că avem cum să fim de acord, pe 160 de km să ai un cost de 8 miliarde, pentru că nu poţi să acoperi măcar din fonduri europene aceste costuri”, a afirmat Grindeanu.
În context, ministrul a explicat că a solicitat refacerea traseului şi găsirea unor soluţii „mai realiste”, iar CNAIR a acceptat o propunere care urmează să fie prezentată public şi care are un cost de 4 miliarde de euro.