"Am spus în nenumărate rânduri că acele firme care nu acceptă să lucreze în condiţii de seriozitate şi profesionalism, respectând contractele pe care le au, vor fi sancţionate, fie prin aplicarea de penalităţi, fie prin rezilierea contractelor. Primesc săptămânal rapoarte de monitorizare a lucrărilor pe care le avem şi, din nefericire, pentru firmele care erau obişnuite să stea fără să muncească, dar să ceară bani, iau şi măsuri atunci când stadiul de execuţie trenează. Este şi cazul acestei firme, titulara unui contract de întreţinere multianuală semnat în noiembrie 2008. Ei au primit o comandă din partea DRDP Bucureşti pentru reabilitarea DN 7C, Transfăgărăşan, o rută foarte importantă din punct de vedere economic şi turistic, dar nu îşi îndeplinesc obligaţiile, în condiţiile în care resursa financiară este alocată. Mai mult, în contextul în care noi am impus standarde de cost şi pentru contractele de întreţinere multianuală, procedând la renegocierea sau relicitarea acestora, ei sunt una din companiile care au refuzat să intre într-o normalitate a preţurilor", a declarat Anca Boagiu.
Ea a subliniat că, aşa cum a dovedit rezilierea contractului pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia, această soluţie duce la economii importante de bani.
"Contractul nou semnat pentru tronsonul Cernavodă – Medgidia este cu 60 milioane de euro mai mic decât cel cu firma franceză Colas, termenul pentru proiectare şi execuţie a fost diminuat de la 24 la 15 luni, iar lucrările executate vor avea patru ani de garanţie, faţă de doi ani, cât prevedea contractul anterior", a adăugat ministrul Anca Boagiu.
Sursa: Agerpres