Ministrul Transporturilor, Iulian Matache, a solicitat luni conducerii Romatsa să prezinte rapid un punct de vedere referitor la datele prezentate de sindicatele din companie şi a cerut Autorităţii Aeronautice Civile să verifice toate aspectele semnalate de sindicalişti, se arată într-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
'Nu sunt de acord cu politizarea conflictului şi tocmai de aceea, ca urmare a informaţiilor şi sesizărilor făcute de către reprezentanţii sindicatului, solicit conducerii Romatsa să prezinte în cel mai scurt timp un punct de vedere referitor la cele prezentate. De asemenea, solicit Autorităţii Aeronautice Civile Române să facă verificări cu privire la toate elementele semnalate de către sindicalişti. Am cerut aceste verificări pentru a cunoaşte exact situaţia din Romatsa, pentru a nu periclita siguranţa transportului aerian', a declarat ministrul Transporturilor după întâlnirea cu reprezentanţii conducerii Romatsa şi cu cei ai sindicatului regiei.
Potrivit acestuia, din cele 14 revendicări ale sindicatelor, 12 au fost rezolvate în cadrul negocierilor iar pentru celelalte două revendicări rămase s-a decis continuarea discuţiilor în vederea semnării contractului colectiv de muncă. La negocieri vor participa un reprezentat al Ministerului Transporturilor şi unul al Consiliului de Administraţie al companiei.
Comunicatul precizează, însă, că implementarea organigramei cuprinsă în planul de management al regiei nu este atributul Ministerului Transporturilor.
'Solicit părţilor aflate în conflict, cât mai ales tuturor salariaţilor Romatsa ca, în perioada imediat următoare, să dea dovadă de înţelepciune şi înţelegere în rezolvarea revendicărilor, mai ales în faţa organismelor internaţionale. Personal fac un apel la toţi specialiştii, toţi salariaţii din Romatsa să procedeze cu chibzuinţă fără a afecta bunul mers al activităţii regiei. De data aceasta, hotărârea nu este la minister, ci la nivelul companiei, al sindicatului', a mai arătat Iulian Matache.
Pe de altă parte, şeful de la Transporturi a atras atenţia că, în acest caz, lupta sindicală s-a transformat într-una personală, chiar fizică, între reprezentanţii conducerii şi cei ai sindicatului iar depăşirea condiţiei sindicale fără soluţionarea corectă şi amiabilă a problemelor determină sancţionarea imaginii ambelor părţi atât de către salariaţii regiei, cât şi de opinia publică.
La ieşirea de la negocierile purtate la MT, Gabriel Tudorache, preşedintele Sindicatului Serviciilor de Trafic Aerian din România (ATSR), a arătat, însă, că nu există nicio posibilitate de a evita greva generală pe 1 septembrie, deoarece nu a fost găsită înţelegere la nivelul autorităţilor.
'Din păcate nu am găsit înţelegere cel puţin în această zi aici la minister. În loc să găsim o soluţie de pace, ca să zic aşa, ca să închidem acest conflict, să nu ajungem la grevă generală, am fost supuşi, de faţă cu domnul ministru, la nenumărate ameninţări făcute de către directorul general Stanciu şi de către celălalt general, domnul Stoicescu, care ne ameninţă: ^Vă fac eu pe voi!^, ^O să vă arăt eu vouă!^, ^Ei, lasă, că de acum încolo o să vedeţi voi!^. Din păcate, cu aceşti oameni şi în aceste condiţii nu există nicio posibilitate să putem evita, cel puţin în acest moment, greva generală', a spus Gabriel Tudorache.
Pe 15 iulie 2015, controlorii de trafic au intrat în grevă de avertisment timp de două ore, între 11,00 şi 13,00, aceasta afectând 17 zboruri, dintre care 11 decolări şi şase aterizări.
Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian – ROMATSA se află sub autoritatea Ministerului Transporturilor. ROMATSA are statut de regie autonomă autofinanţată de importanţă naţională, deţine monopolul natural al serviciilor de trafic aerian şi nu primeşte de la bugetul statului sume pentru realizarea obiectivului de activitate sau pentru realizarea programului de investiţii şi dezvoltare.
AGERPRES