În curând se vor depune ofertele pentru lotul 2 al segmentului Lugoj-Deva al autostrăzii A1, după ce s-a ajuns la un acord cu fostul constructor, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-un briefing susţinut la Palatul Victoria, după şedinţa de Guvern.
„Cea mai importantă veste, pentru toată România: pe Lugoj-Deva, pe lotul 2, pe zona aceea cu tunelele urşilor, suntem de vreo 4 ani într-un blocaj, astăzi în sfârşit s-a ajuns la un acord pe acest lot cu fostul constructor, a fost o reziliere abuzivă în 2017, constructorul a câştigat, anul trecut a venit o decizie care a căzut ca o secure pe acest proiect, de plată a 270 de milioane către acest constructor, de repunere în contract, şi practic lucrurile acolo erau blocate.
„În sfârșit s-a ajuns la un acord”
Lumea întreabă, pentru că este singurul sector lipsă de pe autostrada A1, între Sibiu şi Arad/Nădlac, şi întreabă ce se întâmplă acolo, că avem o zonă lipsă de 9 kilometri de autostradă şi se ocoleşte pe drumul naţional alăturat. Ei bine, în sfârşit s-a ajuns la un acord cu acel constructor şi se poate debloca licitaţia care deja este lansată, se depun clarificările acolo şi în curând se vor depune ofertele, deci vom avea un constructor care să construiască acele tuneluri şi în sfârşit să avem autostrada continuă de la Sibiu până la Bruxelles”, a afirmat Cătălin Drulă.
Amintim că, lucrările la această autostradă au început încă din anul 2011, însă în vara anului 2017 a întâmpinat anumite probleme după ce șefii de la Transporturi au încetat contractul cu firma Salini și au lăsat fără constructor circa 13 kilometri din șoseaua rapidă.
De asemenea, conform acordului de mediu revizuit în decembrie 2013 s-a cerut realizarea a două „tuneluri” pentru protecția mamiferelor, așa numitele „tuneluri pentru urși”. Aceștia sunt de altfel și singurii kilometri de autostradă care lipsesc dintre Sibiu și Nădlac.
Sursă foto: dreamstime