Sorin Grindeanu, vizită pe șantierul lotului II al autostrăzii Lugoj – Deva

Sâmbătă, Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a efectuat o vizită pe șantierul lotului II al autostrăzii Lugoj – Deva. În cadrul acestei vizite, el s-a deplasat în zona Margina, unde echipele de lucru sunt în plin proces de pregătire pentru săparea tunelurilor destinate animalelor. Grindeanu a subliniat faptul că, după o lungă perioadă în care această porțiune de drum a fost blocată din cauza controverselor legate de construirea „tunelurilor pentru urși”, lucrările pe acest sector de autostradă ar putea fi finalizate chiar mai devreme decât se anticipase inițial. Această declarație vine ca o veste încurajatoare pentru cei care așteaptă finalizarea proiectului, subliniind angajamentul autorităților de a avansa în realizarea acestui important segment de infrastructură.

„Trebuie să terminăm o dată cu această rușine nu pentru Banat, ci rușine pentru România”, a spus ministrul transporturilor, Sorin Grindeanu, aflat sâmbătă pe șantierul tronsonului cu tuneluri a Autostrăzii Lugoj-Deva.

„Să știți că ceea ce am spus mai devreme, că vom continua să punem presiune oricine ar fi ministrul transportărilor în viitorul guvern, o să vedeți că va fi un lucru adevărat. Și nu doar eu, sunt convins că și autoritățile locale alese în urmă cu câteva luni vor face acest lucru. Pentru că trebuie să terminăm o dată cu această rușine pentru, nu pentru Banat, ci rușine pentru România”, a spus ministrul.

Ministrul este optimist cu privire la finalizarea lucrărilor

Sorin Grindeanu a apreciat mobilizarea constructorului, o asociere româno-bosniacă, declarând: „Am observat că mobilizarea este foarte bună și sunt încrezător că va continua să se îmbunătățească.”

Potrivit declarațiilor sale, ministrul a exprimat optimism cu privire la finalizarea lucrărilor, care ar putea avea loc mult mai devreme decât termenul contractual stabilit pentru anul 2026.

Referindu-se la complexitatea acestui proiect, Grindeanu a subliniat că nu este vorba doar despre 9 kilometri de drum, ci și despre lucrările de artă, care implică numeroase foraje și aspecte legate de rezistență. Acest proces tehnologic necesită timp considerabil și o atenție deosebită.

Constructorii au demarat deja lucrările la portalurile de acces, urmând să treacă în curând la etapa de foraj a tunelurilor, care vor avea o lungime totală de 2,13 km. De asemenea, utilajele necesare pentru construcția celor 9,13 km de autostradă dintre Margina și Holdea sunt deja prezente pe șantier, iar depozitele de anrocamente și balast sunt alimentate în mod constant, conform informațiilor furnizate de ministru.