Ovidiu Silaghi a declarat pentru AGERPRES că după ce construcţia de autostrăzi a devenit o prioritate, s-au acordat contracte pe linie politică, fiind preţuri umflate, dar şi incompetenţă la factorii de decizie.
"Într-un fel de lipsa autostrăzilor poate fi socotită ca fiind vinovată întreaga clasă politică din ultimii 23 de ani. Nu a existat interes pentru aşa ceva, mai ales în anii imediat următori Revoluţiei. Să ne aducem aminte ce declara Traian Băsescu pe când era ministru al transporturilor: "Nu se trebuie autostrăzi, nu sunt o prioritate". Când construcţia de autostrăzi a devenit o prioritate, s-au dat contracte pe linie politică, au existat preţuri umflate etc. A existat şi rea voinţă şi incompetenţă la factorii de decizie. Este greu de estimat când vom ajunge la nivelul statelor dezvoltate din UE. Cred că în 5 sau 7 ani însă vom avea o reţea de autostrăzi compatibilă cu ceea ce se găseşte acum în marile state din UE", susţine Silaghi.
Ministrul Transporturilor a precizat că pentru starea drumurilor sunt vinovaţi atât constructorii, care nu respectă reţeta cât şi autorităţile locale din raza de executare a lucrării, fiind situaţii de "clientelism politic".
"Sunt situaţii în care asfaltatorii nu respectă ceea ce în termen popular se cheamă ‘reţeta’ şi în acest caz după un timp scurt, reapar fisurile, gropile. Cred că o răspundere o au şi autorităţile locale din raza de executare a unor lucrări. Dar şi aici s-a mers mult pe clientelism politic, contracte cu preţuri umflate etc Am totuşi o satisfacţie: în ultimele 6 luni ne-am mişcat destul de bine s-a inaugurat A3, tronsonul Bucureşti – Ploieşti, după amânări succesive, şi amendarea constructorilor, iar în decembrie se fac ultimele retuşuri la Medgidia-Constanţa", a adăugat Silaghi.
Sursa: Agerpres