Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat luni, 24 aprilie 2023, că patru state concurează pentru adjudecarea contractului necesar finalizării construcţiei Variantei Ocolitoare Timişoara Sud.
România, Spania, Ungaria și Ucraina concurează pentru contractul necesar finalizării Variantei Ocolitoare Timişoara Sud
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a anunțat luni, 24 aprilie 2023, că a primit cinci oferte pentru noul contract necesar finalizării construcției Variantei Ocolitoare Timișoara Sud.
Potrivit spuselor sale,constructori din România, Spania, Ungaria și Ucraina concurează pentru adjudecarea contractului lansat în licitație de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timișoara.
Contractul are o valoare de 394,10 milioane de lei (fără TVA). Pe traseul cu o lungime de 25,69 de km, câștigătorul trebuie să finalizeze în 12 luni lucrările care au rămas de executat la momentul rezilierii contractului anterior:
- trei poduri;
- nouă pasaje;
- patru noduri rutiere;
- cinci intersecții la nivel;
- două parcări de scurtă durată.
Finanțarea lucrărilor va fi asigurată prin Programul Transport 2021-2027. La data rezilierii precedentului contract progresul fizic al lucrărilor era de 58,26%.
Cine a depus ofertele pentru execuția lucrărilor necesare finalizării Variantei Ocolitoare Timișoara Sud?
La rândul său, directorul general al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol, a anunțat prin intermediul rețelelor sociale că ofertele pentru execuția lucrărilor necesare finalizării construcției Variantei Ocolitoare Timișoara Sud au fost depuse de:
- Automagistral – Pivden;
- Asocierea Duna Group International Kft (lider de asociere) – Duna Construcţii RO SRL;
- Asocierea Maxagro Center SRL (lider de asociere) – Drumuri şi Poduri Banat SRL – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Regadios SA – Dimex-2000 Company SRL;
- Asocierea SA&PE Construct SRL (lider de asociere) – Tehnostrade SRL – Spedition UMB;
- Asocierea Super Construct SRL (lider de asociere) – Bauerhof Agrobanat SRL – Rostdorstroy SRL.
„Câștigătorul licitației derulate de DRDP Timișoara va avea la dispoziție 12 luni pentru finalizarea construcției celor 25,69 km. Contractul finanțat din Programul Transport are o valoare estimată de 394,1 milioane de lei, fără TVA”, a explicat Cristian Pistol pe contul său de Facebook.
Potrivit unui comunicat de presă emis de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), durata contractului va fi de 72 de luni, dintre care 12 luni perioada de execuţie a lucrărilor, iar perioada de garanţie va fi de minimum cinci ani, aceasta putând fi majorată de ofertanţi până la maximum 10 ani,
În perioada următoare, Comisia de Evaluare va analiza ofertele în conformitate cu prevederile documentaţiei de atribuire şi cu legislaţia în vigoare în domeniul achiziţiilor publice.