'Una este serviciul public de interes general pe care îl fac aeroporturile mari ale statului, consiliile judeţene etc şi cealaltă sunt operatorii privaţi, unde trebuie să găsim o schemă de ajutor de stat. La nivelul nostru o să găsim 2 – 3 (specialişti – n.r.) care se pricep la treaba asta. Ca să facem o chestiune coerentă, trebuie o schemă de ajutor de stat, altfel nu se poate! Ceea ce reprezintă interesul general este o chestiune care se finanţează într-un anume fel şi trebuie să găsim o schemă de ajutor de stat pentru o categorie. Gândiţi-vă! Nu cu patimă, nu cu ură, nu cu adversari şi cu prieteni. Trebuie să ne gândim coerent la o schemă de ajutor de stat pentru tot ceea ce înseamnă alte tipuri de zone în care un avion de un anumit tip poate să aterizeze, care nu fac parte din aeroporturile acestea, de interes public. Astea se tratează într-un fel, că aşa le tratează şi Comisia Europeană, pe celelalte le tratăm într-o schemă generală de ajutor de stat şi să vedem ce fonduri europene găsim şi acolo. Pentru asta, trebuie stat cu picioarele în apă rece în perioada imediat următoare până la finalizarea programului operaţional şi vedem ce idei sunt', a afirmat Rus, la dezbaterea publică privind Master Planul General de Transport al României, sectoarele aerian şi intermodal.
Şeful de la Transporturi a dat ca exemplu zona Brăila – Galaţi, unde este o concentrare, dar nu există niciun aeroport, situaţie pe care a calificat-o ca fiind nefirească.
'Zona Brăila – Galaţi, de exemplu, nu are niciun aeroport. E nefiresc. Trebuie să ne gândim la ceva: de unde începem, cum se derulează, pentru că se va dezvolta transportul aerian, fără nicio îndoială. După aceea, multimodalele, care la toate dezbaterile – şi pe rutier şi pe naval … că la Galaţi trebuie să fie vineri barja, pleacă trenul, trebuie cale ferată, trebuie…dar poate să plece şi avionul. Nu în perspectiva următoarelor 60 de zile, dar în perspectiva următorilor ani fără îndoială', a spus Ioan Rus.
În altă ordine de idei, ministrul Rus a reiterat faptul că România are pentru prima dată o strategie pentru dezvoltarea infrastructurii, proiectele prinse în Master Planul de Transport urmând să aibă finanţare.
'Este prima dată în istorioara noastră când avem un document strategic privind dezvoltarea infrastructurii în România. Asta se finanţează. Noi cu asta rămânem. Îl aprobăm şi cu asta ne ducem. Şi, atunci, toţi cei implicaţi, cu viziune în ceea ce priveşte dezvoltarea infrastructurii României, care nu este una turistică, este una economică, este cea care va susţine dezvoltarea economică a României, deci toţi trebuie să ne gândim cu foarte mare seriozitate. De aceea, am impus acest tip de dezbatere publică, de frica mea personală să nu existe erori care să nu poată fi corectate', a arătat oficialul MT.
Rus a dat asigurări că membrii comisiei constituite la nivelul Ministerului Transporturilor pentru finalizarea Master Planului şi reprezentanţii AECOM vor ţine cont de opiniile exprimate de operatorii de transport aerian prezenţi la dezbaterea publică.
'Tot ceea ce eu pot să vă promit dvs. este că tot ceea ce va ajunge în programul operaţional pentru partea de infrastructură aeriană de toate tipurile va ţine cont de toate poziţiile dvs. Comisia aceasta pe care am avizat-o la nivelul ministerului receptează toate aceste poziţii. (…) cu speranţa mea şi cu bâta lângă ei că experţii mei vor pune toate acestea în practică, că nu la toate se pricepe ministrul, dar o să mă pricep să stau foarte aproape de ei încât să finalizăm un document pe care să-l prezentăm în Guvern ca program operaţional valid pentru România. Toate aceste poziţii ale dvs. vor face obiectul unei analize extrem de solide în comisia ministerului, împreună cu AECOM, încât majoritatea greşelilor să o corectăm şi, la sfârşit, să avem un program operaţional valid, pe care să îl şi putem aplica', a subliniat ministrul Transporturilor. AGERPRES