Ministrul Transporturilor, Razvan Cuc, directorul general al CFR SA, Marius Chiper şi directorul general al CFR Călători Iosif Szentes inspectat infrastructura feroviară din comuna Comana, din judeţul Giurgiu.
„Cunosc situația podului de la Grădiștea. Valoarea investiției fiind foarte mare, proiectul de cale ferată Bucureşti-Giurgiu a fost trecut pe POIM. Lucrările de modernizare a liniei Bucureşti-Giurgiu şi podul de la Grădiştea sunt evaluate la 60 milioane euro. În 2019-2020 mergem cu trenul între București și Giurgiu”, declara ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, pentru revista Capital.
Discuţiile cu reprezentanţii locali din localitatea Comana au vizat importanţa redeschiderii liniei de cale ferată între Grădiştea şi Giurgiu, un proiect prioritar pentru CFR SA, care va contribui la dezvoltarea transportului feroviar local. Marius Chiper, directorul general al CFR SA a declarat că licitaţia pentru elaborarea studiului de fezabilitate este în faza de finalizare şi emitere a raportului procedurii.
“Pentru obiectivul Pod Grădiştea termenul a fost redus pentru că nu facem foarte multe studii de teren, nu este o reabilitare majoră si sperăm ca în maximum 9 luni să avem studiul făcut. Dupa acest termen vom demara licitaţia pentru proiectare şi execuţie, iar în 2 ani ne propunem să construim podul. Poate ca termenul stabilit de noi nu este foarte optimist pentru localnici, dar e realist. Facem tot ce se poate, am fost nevoiţi de foarte multe ori să ne adaptăm, să schimbăm scenariile, ca să putem aborda această problem de o importanta deosebita pentru locuitorii acestei zone”, a explicat şeful CFR SA.
CFR SA a lansat deja procedura de achiziţie a Studiului de Fezabilitate pentru modernizarea liniei de cale ferată pe tronsonul Bucureşti Nord – Jilava – Giurgiu Nord – Giurgiu Nord Frontieră (inclusiv podul Gradiştea).
Studiul de fezabilitate va prezenta varianta optimă de traseu şi va propune o planificare a activităților proiectului tehnic prin dezvoltarea unei structuri de executare a lucrărilor de reabilitare, cu o soluție de execuție pe 2 loturi:
– lucrări la podul peste râul Argeș, între stațiile Vidra și Grădiștea
– lucrări la infrastructura de cale ferată dintre stațiile CF București Nord şi Giurgiu Nord, până la Frontieră.