”Dacă vom reuşi să implementăm toate programele pe care în acest moment le avem, cred că în doi ani terminăm zona aceasta (Sebeş-Turda – n.r.), partea de autostradă Transilvania în 2017-2018, din Braşov până în Borş, şi atunci începem lucrările şi la Piteşti-Sibiu, sper cât mai curând posibil, şi la Comarnic-Braşov. Am putea rezolva interconectivitatea între regiunile istorice ale României în următorii patru ani, ceea ce ar fi un lucru excepţional”, a menţionat Ioan Rus, citat de Agerpres. Acesta a spus că nu e vorba numai de interconectivitate rutieră, ci şi feroviară sau aeriană.
”Şi nu vorbesc aici doar de transportul rutier, pentru că în paralel sunt investiţii mari pe care le avem pe transportul feroviar, modernizarea căii ferate, care la rândul ei are un rol important în dezvoltarea economică. Avem în Master Plan 7 aeroprturi internaţionale, care iar au în program modernizări, şi sunt 10 porturi dunărene prinse în programul de infrastructură navală. Şi mai sunt 14 centre multimodale, care să interconecteze ce se aduce cu vaporul cu ce pleacă cu trenul, cu ce pleacă pe rutier şi ce pleacă cu avionul, eventual”, a completat Ioan Rus.
Potrivit acestuia, Ministerul Transporturilor aşteaptă acum răspunsul Comisiei Europene la completările făcute de Bucureşti la Master Planul de Transport. ”Noi am trimis răspunsuri la toate observaţiile pe care Comisia Europeană le-a avut la Master Planul general de Transport şi sperăm ca în cel mai scurt timp să primim aprobarea finală pe el şi să se semneze programul de infrastructură mare în România, pentru că acela e momentul în care ştim toate sumele pe care le avem la dispoziţie, putem prioritiza. Şi acum suntem într-o situaţie bună, dar acela e un moment mai important. Până în acest moment, avem o absorbţie de 58-59% pe infrastructura de transport şi sperăm să depăşim 80% din exerciţiul financiar 2007-20013”, a mai spus Ioan Rus. Oficialul a adăugat că ceilalţi au început 2014-2020 în 2014, noi vom începe în 2016, cu întârziere de doi ani.
”Deci avem în faţă obiective extrem de mobilizatoare şi fiecare presupune extrem de multă implicare şi determinare ca să poată fi duse la îndeplinire. Dar având acest document strategic, având la ce ne raporta, cunoscând banii alocaţi… Pe lângă banii de la Comisia Europeană, noi avem 7 miliarde de euro alocaţi de bugetul de stat, dat fiind faptul că mizăm în continuare pe creştere economică”, a completat Rus. Comisarul european pentru politici regionale, Corina Creţu, şi ministrul Transporturilor, Ioan Rus, au vizitat miercuri şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda.