Ministrul Turismului anunță că nu s-a discutat despre taxa pe vacanța în străinătate

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului a făcut marți precizări cu privire la zvonurile despre o o propunere din partea patronatelor din turism care ar implica o taxă pe vacanța în străinătate.

Ministrul a afirmat că nu poate fi vorba despre o taxare a românilor care doresc să își petreacă concediul în afara țării.

„Aflu de la televiziunile de ştiri că ar exista o propunere din partea patronatelor din turism de instituire a unei taxe pentru cetăţenii români care aleg să-şi petreacă concediul în străinătate.

Spun public că în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului NU s-a discutat o astfel de idee şi NU a fost vreodată „găsită” o astfel de soluţie pentru finanţarea imaginii României în exterior pentru atragerea turiştilor străini”, a scris, marţi, pe Facebook, ministrul Turismului.

Ştefan Radu Oprea a mai precizat și că se dorește promovarea turismului românesc prin campanii, precum cele finanțate prin bugetul Ministerul Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului (MEAT).

El a dat ca exemple campaniile derulate în aceste zile în Paris și Regatul Unit.

„Astăzi este ultima zi de campanie pe străzile din Paris, va urma încă o campanie în Marea Britanie la BBC”, a adăugat ministrul.

MEAT a inițiat o campanie publicitară în aer liber pentru a promova România ca destinație turistică în Franța. Această campanie se desfășoară în perioada 6-26 septembrie pe străzile din Paris. Ea are ca scop principal atragerea unui număr crescut de turiști străini în România.

Federația Patronatelor din Turismul Românesc (FPTR) dorea această măsură

Federația Patronatelor din Turismul Românesc a avut recent o inițiativă prin care dorea introducerea unei taxe speciale pentru turiștii români care călătoresc în străinătate. FPTR anunța drept urgență necesitatea înființării unei Organizații de Management al Destinației. Federația dorea ca taxele să fie colectate de agențiile de turism care le furnizează servicii clienților.

În acest context, se discuta despre o taxă fixă pe sejur. Totodată, se lua în considerare și achitarea unui procent din valoarea totală a sejurului.

Federația lua în considerare și extinderea acestei taxe către agențiile de turism online. Inclusiv către platformele de rezervare turistică online, de tipul Booking.