„Ca în toate ţările civilizate, avem nevoie de o strategie. Nu mai putem face turism după ureche, să ne lăsăm duşi în voia valului, motiv pentru care, acum, avem semnat un contract cu experţi ai Băncii Mondiale, astfel încât, până la sfârşitul anului, să avem o strategie a turismului în România. O strategie integrată, pe termen scurt, mediu şi lung, astfel încât să ştim exact paşii care trebuie făcuţi. Şi, mai mult decât atât, în momentul în care se schimbă un ministru, să nu fie aruncată la coş această strategie, ci să fie preluată şi dusă mai departe", a spus Bogdan Trif conform Agerpres.
În acest sens, şeful de la Turism a precizat că va implica mai mult mediul privat, ceea ce va conferi continuitate şi predictibilitate acestei strategii.
În plus, până la finalul anului, vor fi redeschise birourile de promovare externă, ministrul afirmând că a fost o greşeală închiderea acestora, chiar dacă nu funcţionau.
„Acestea ar fi trebuit eficientizate, nu închise", este de părere Trif.
Potrivit acestuia, există şi o piaţă prioritară pentru turismul românesc: China.
„Această ţară nu este prioritară numai pentru România, deoarece aceasta livrează 100 de milioane de turişti în lume, iar noi am avut foarte puţini turişti de aici, din cauză că nu am prioritizat relaţia cu China", a menţionat el.